Pung-problem :O

FrontLine_

Trådstartare
Har haft lite småproblem med min hund, men nu verkar allt börja bli bra igen..

Men så för någon dag sen, och tro mig, det kommer låta HELT SJUKT, så märker jag något tokigt med min hunds pungkulor.

Vi var på väg ut på prommis, och jag märker när han står att hela snasen är ute, och han står och juckar i luften.. Well well tänkte jag, hormoner;) Blev dock lite förvånad när jag ser två "pungkulor" på vardera sida om snasen... Det första som slår mig är väl att han på nåt vis har sugit in dom (har hört att hingstar typ kan göra så??) och tänkte att så var det nog.. För säkerhetsskull måste man ju kolla därbak tänker jag, och hjälp!! Där hade han ju två kulor också..

Så jag tittar altså på min hund, och är tvungen att känna både på kulorna vid snasen, och som som hänger där bak.. jepp jepp, nog är det kulor på båda ställena..:crazy:

Så.. Är det möjligt att min kära hund har fyra pungkulor:rofl:? eller är det något annat??

Sv: Pung-problem :O

Du tror inte det kan vara svällkropparna eftersom vovve verkar vara lite *harkel* upphetsad? :angel: , skulle jag gissa på i allafall

Sådär blir det på mina då och då, de är oftast ganska pissnödiga då har jag märkt. Det är svällkroppar.

Det är som saybia säger svällkroppar. De svullnar när hunden är upphetsad. De går ner igen när hunden lugnat ner sig. Låt mig gissa att det är en rätt ung hane?

Ja det är en hane på 8 månader, så han är rätt ung och på upptäcksfärd skulle jag gissa..;)

Men altså.. man vet ju hur det funkar det där med upphetsning och svällkroppar, meeeen.. det som var så skumt var att dom satt exakt bredvid varandra på varsin sida om snorren, och kändes precis som riktiga pungkulor..

Jag får väl lita på det ni säger, att det bara är svällkroppar, men nog blir man fundersam när man helt plötsligt upptäcker att hunden har fyra pungkulor haha;D

Fniss, man läser ju oftast bara om dessa som SAKNAR en eller två kulor, så det var lite annorlunda om att det fanns någon som hade för många:p

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 787
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 885
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 922
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka