Pulsträning

Sv: Pulsträning

Den finns på de flesta nätbokhandlar, ex Amazon och Adlibris. Kolla upp några olika så att du får prisjämförelser (det kan diffa en hel del)

Hej, jag har 305 med ombyggnadskittet ifrån Mia. Jag är jättenöjd, har tävlat en säsong med den och det har fungerat mkt bra. Men, just nu är det svårt och i mitt fall så beror det på vinterpälsen. Jag har klippt området där elektroderna ska ligga emot, men trots det så blir det dålig kontakt. Anväder blågel, men den torkar ju efter en stund. Trots ett tre timmar långt ganska så tufft pass i helgen så blir hon heller inte tillräckligt svettig för att det skall ge kontakt. Någon som har något tips?

Vid två tillfällen så har även kabeln som går från sadelgjorden upp till själva mätargrejen hoppat loss i farten utan att jag har märkt det. Första gången var på första sträckan på tävling i galopp och vi blev omridna av tre ryttare i mkt högt tempo. Lite hopp o skut o protester från min häst, pulsen låg på 200 när kabeln lossnade, travade en bit och såg att pulsen inte ville gå ner, gick ner i skritt och satt sen av när inget hände... gick/joggade en bit o pulsen var exakt den samma, 200. Började kolla lite noggrannare o upptäckte den lösa kabeln. Kopplade ihop dem o så visade pulsen plötsligt på 38 :angel:

Åh vad skönt att höra att någon får det att fungera. Jag anade ju att det kunde vara vinterpälsen som ställer till det även för mig. Men när man aldrig fått grejen att fungera så blir man lite osäker :) Då ska jag också klippa lite päls imorgon!

Boktips! Tack! Ska ta ett varv till till biblioteket imorgon och införskaffa. Tur de har nästan allt som har med djur att göra :D Och finns det inte hos oss finns det hos ett annat SLU-bibliotek, så man får tag i grejerna ändå på några dagar. SLU är underbart :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 247
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 002
Senast: fejko
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 933
Senast: Hallonsoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka