Pulsmätare!

Hej! Skall göra ett skolprojekt och skall då bland annat mäta min hästs puls under rörelse, till exempel när jag rider den. Då är frågan, vart hittar man sådna här pulsmätare till häst? Sökte lite på google och hittade några som kostade 800 kr och uppåt, det finns inget billigare? Med tanke på att jag inte kommer att använda den allt för ofta känns det lite surt att lägga ner såpass mycket pengar... Ni vet annars inget ställe där man kan hyra en sådan där pulsmätare?

Förövrigt, kan man använda en pulsmätare till människa men ta den till hästen? Hur fäster man den då isåfall?

Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Sv: Pulsmätare!

800 kr låter RIKTIGT billigt bara det tycker jag!
Så billigare kommer du nog inte hitta...

de billigaste jag har sett tror jag kostar runt 1600 kr.

Det smartaste vore nog om du kan få låna en pulsmätare av någon - om du inte behöver den vid så många tillfällen! Var bor du? Det finns kanske någon vänlig distansryttare, travtränare eller annan konditionsintresserad som kan låna ut en till dig! ? eller hör med polar om dom vill sponsra? Låter som ett intressant projekt!

Bor utanför Sigtuna (6 mil utanför Stockholm). Precis känns lite surt att lägga ner så mycket pengar när jag bara skall använda den några gånger... Finns visserligen många travstall runtomkring här (bla Erikssund), får höra med dem! :D

Förövrigt så kikade jag runt här på forumet och såg att man kunde ta en vanlig pulsmätare till hästen men hur fungerar det? Hur fäster man den?

Vad jag förstått det som, köper man ett kitt och bygger om pulsmätaren för att den ska passa till häst.

I dina kläder skulle jag köpa den billigaste du hittat och sen sälja den vidare beg. helt enkelt. De billigaste jag sett kostar en rätt bra bit över tusenlappen.

Har pratat med fysikläraren på skolan och han sa att det är relativt enkelt att bygga en pulsmätare, dock är problemet att fästa den. Är det inte någon här som gjort något liknande, som tagit en mätare till människa men använt den till hästen?

Är inte så sugen på att lägga ner runt 1600 på en pulsmätare, isåfall låter det mer lockande att låna en mätare av någon.

Kan tillägga att det har löst sig, pratat med ett travstall i närheten, Erikssund, och får låna av en travtränare där, Glenn Norman :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 495
Senast: avslutat medlemskap
·
Äldre Halli hallå. Jag ska åka till Stockholm om två veckor med en kompis och sova en natt, och skulle gärna komma undan så billigt som...
Svar
14
· Visningar
1 119
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 515
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka