Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oki. Bara lite nyfiken. Den jag är spekulant på har visst också fått lite av varje, de byter torrfoder så fort hon visar sig ointresserad av skålen. Just nu får hon RC Gigant + rester från köket, men hon ska tydligen vara väldigt förtjust i färskfoder.
Det enda jag har svårt för det är att man klipper och friserar dem så ohyggligt fånigt. Det är mycket härligare att se en icke-friserad pudel, alltså en som bara är trimmad precis där man måste o ingen annanstans. Jag gillar när de är lite sådär rastaman
Det är klart att en hund slutar äta när den vet att det kommer något godare om den matvägrar en dag. En pudel är ofta dålig i maten ( kräsen ) men det blir också vad man gör dem till. Om man undviker att slänga i en massa matrester då hunden inte vill äta sitt vanliga foder så lär de sig tillslut att äta sin mat. En hund svälter sig inte.
Smaken är olika. Frissyren du beskriver är den "pudelfolket" kallar för ovårdad pudel .
Den nuvarande ägaren är också förtjust i nerklippt, lockig, i mina ögon ovårdad pudelpäls. Det lär ta ett tag att få upp den i utställningskondition misstänker jag. Lite tur i oturen (eller vad man ska säga) är att hunden inte blivit klippt på ett tag och har en tid bokad den 27 eller 28 maj. Jag ska behålla klipptiden, men ringa frisören och prata lite och beställa en mer utställningsorienterad klippning. Fram tills dess ska jag försöka få ordning på pälsen...köpte en glestandad kam och en Special Master borste igår + spraybalsam.
Men men, det förstår jag ju att om man t ex ställer ut så funkar det inte så bra, det hade väl blivit utvisning direkt
Det är klart att en hund slutar äta när den vet att det kommer något godare om den matvägrar en dag. En pudel är ofta dålig i maten ( kräsen ) men det blir också vad man gör dem till. Om man undviker att slänga i en massa matrester då hunden inte vill äta sitt vanliga foder så lär de sig tillslut att äta sin mat. En hund svälter sig inte.