Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har tyvärr inga bilden men färgen är mörkare än den aprikosa. Ser ut som en färgblandning av den bruna och aprikosa tycker jag. jag gillar den färgen =) Kanske blir en sådan färg på min nästa pudel, vem vet. Annars är jag super svag för de bruna. Känner en som har en röd och den har blivit betydligt ljusare med tiden. ser mer ut som en aprikos nu. Tyvärr kan även denna färgen tappa i pigmenten. De flesta fäger hos pudel kan bli ljusare med tiden pga vilka gener som ligger bakom. Vill man h aen hund som ska hålla färgen bra är det bra om man kollar dess stam och ser hur morföräldrar och de älde grenerationerna behöll färgen. Även vilken färg de hade. Ju fler av denna färg ju större chans är det att de får behålla den fina färgen. Har själv en brun och han tappade färgen ganska fort då båda hans föräldrar är svarta. Men jag älskar den fäegen de har sen också.
ÄNTLIGENhehe. Inte så många här med pudel tyvärr. Ställer du ut din pudel något?
Jag såg att du hade frågat samma fråga i början av tråden![]()
Nej det är just de som har många svarta tillbaka i generna som har risk för att tappa den bruna färgen. ju fler bruna med bra färg tillbaka i ledet, ju större chans är det att hunden bevarar sin bruna färg.
Men den ljusa färgen tycker jag även är fin. Är som kaffe latte nästan =)
Han var ju faktist ganska jämn i färgen, snyggt! Om de blir så är det inte någon fara, fast det vet man ju inte
Är det en dvärgpudel du har? Jag kommer att köpa en storpudel, men vissa kennlar föder ju upp pudel i olika storleksklasser. Den du tänker på kanske gör det. Är i så fall intresserad av vad den heter.