Fraggel_Tess
Trådstartare
Jag tänker om det finns någon möjlighet till någon annan typ av behandling för att få mer stabilitet i ditt liv? Jag ska få gå på gruppterapi i höst vilket jag hoppas ska göra mig mer bekväm i andras sällskap och kunna stå upp för vad jag vill och därmed leva lite mindre berg-och dalbana än hittills. Jag skulle vilja ha en annan medicinering, men har hittills fått så mycket biverkningar av allt annat så jag vågar inte riktigt testa ngt annat (och läkaren vill inte heller för nuvarande ger "tillräckligt" även om både de och jag hade önskat på mer) men det kanske kan vara ett alternativ för dig att se över?
Sen är ju mat, motion och tid för återhämtning väldigt viktigt för mig för att må bättre och mer stabilt. Och att sätta gränser och inte göra saker jag inte vill eller orkar. Så jag skulle se över hur det är med dessa bitar, gärna skriva ner hur det ser ut och hur du skulle vilja att det var och se om du kan närmare dig det. Ibland krävs det bara små förändringar för att ge stora resultat.
Gruppterapi är nog inget för mig. Jag är bekväm oftast under mina "bra" perioder. Jag har inga problem att stå in för 100 personer eller fler och hålla ett föredrag om det är en bra period. Det enda jag är dålig på är väl att säga nej emellanåt.