Sv: psst ..

Det kanske är till salu, han börjar köra New Forest nu!

Dom var ju bara två inte så svårt att vinna då??? :) Dessutom så har Katharina inte kört så länge med sitt spann!!
/M

Jo jag vet...lite sugen blir man ju! haha!
Lina vi kanske ska slå ihop och skaffa ett fyrspann?? Dom hade då inga problem med leran ;)

hm till salu sa du .. :) gillar verkligen hans spann, fast jag skulle nog vilja ha dem lite större -typ frosty/clicken storlek. men det är är bra reklam för rasen då han använder åtminstonde en godkänd hingst, och resten furunäsare! även om SSS-styrelse bryr sig föga :angel:

det hade vart nått! men vi får se till att börja med vårt par -nu när vi faktiskt har parselar (som passar)!!!

men han kanske vill låna ut vagnen till två seriöst satsande!? :D

Ta då och skaffa några större så ni får lite större fartupplevelse :idea:
/M

joo .. tanken har faktiskt slagit mig - ett welshpar hade inte vart fel, kanske welsh cob så man även kan rida för att kunna träna lite mer allsidigt.

Joo...men shettisarna är lite billigare i drift om man ska ha fyra stycken! Men jag har ju faktiskt provat på ett rätt stort fyrspann ! Men då kändes det inte riktigt som om jag hade full kontroll på läget...

Jag som var där som publik såg många hästar vars kuskar borde ha brytit. En enbetskusk som hästen inte kunde galopera i precisionen, en häst i maraton som knappt kunde andas, man hörde andningen på långt håll... Fruktansvärt hemstk att se. För min del räckte det bara att se maratonbanan innan någon hade kört hindrena. Det såg ut som om maraton redan var körd ,bara efter att kuskarna hade gått banan. Var nåt ekipage som hjulen sjönk så långt ner i lervällingen mellan hindrena att man knappt såg navet på ekipaget, och där skulle man passera 6 gånger/ ekipage.... Tänk om det där hade varit en dressyr eller hopptävling, ni hade aldrig gått med på att köra...

Carolus skrev:
en häst i maraton som knappt kunde andas, man hörde andningen på långt håll...

Fast den hästen har en "defekt", eller vad man ska säga... Ett litet hål som läcker luft har jag fått det förklarat för mig(kan fråga mer exakt om du vill), det är inget som hästen lider av och säkert inte ens märker själv. Självklart veterinärt undersökt...

Han lät likadant idag idag när vi galopptränade :D

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 213
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur