PS på liten dator?

T

Tican

Skulle ni installera Photoshop på en liten vanlig laptop? Jag vill för allt i världen inte ha en seg dator, och det är så svårt att förstå vad sifforna faktiskt betyder i verkligheten. :p

(Det står IBM på laptopen och den är ny, det är typ allt jag vet haha.)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: PS på liten dator?

Storleken på själva datorn säger ju inget om vad som finns "under huven", så visst kan du installera PS på en laptop. Det som däremot spelar roll är hur mycket minne (RAM) du har på datorn och hur snabb processor. PS är ett tungt program som kräver mycket minne så jag rekommenderar att du inte har under 512 Mb RAM. En hårddisk med gott om plats är också en fördel när du skall spara dina bilder ;)

Senast ändrad av en moderator:

installera paint shop pro istället, kräver mindre och du kan göra det mesta där.
skall du använda de avanserade funktionerna i ps behöver du minnet.

Jag kör PS 5 på en uråldrig laptop, stor utanpå men liten inuti. 700 MHz, 184 MB RAM.

För vanligt användande funkar det fint. Det som kan ta väldigt lång tid är en del filter och lägesändringar som man kör över hela bilden. Även stora bilder lämpliga för tryck kan sega sig rent allmänt. Bilder i storlekar lämpliga för skärmvisning däremot är inga problem att jobba med.

Och när man stänger programmet segar det ju inte ner datorn, då tar det ju bara upp sitt hörn på hårddisken.

/Ida

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812
IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd