@nyponros är också född prydlig! Helt tvärsäker!
Böljande kläder och luktar alltid gott. Jag skulle troligen stå obehagligt nära och sniffa på henne om jag träffade henne.
Det skriver jag under på!
Ante mig, jag vill liksom tugga på henne
HAHAHAHA. Gå in på buke mitt i natten och får mig ett riktigt asgarv. Vad roliga ni är!
Jag älskar att känna mig fin och varvar typ "classy och elegant" med "lite-fin-bohem" när jag vill göra iordning mig. Jag har en väldigt prydlig person i mig som jag gärna plockar fram med jämna mellanrum. Men jag tycker oftast att jag misslyckas med något, och kan störa mig på att jag aldrig lyckas nå hela vägen fram liksom. Det är alltid ett hål i strumpbyxan, katthår på kappan, lite för stripigt hår eller för mycket volymspray så jag ser ut som en svamp. Eller gammal lera på finskorna som jag inte hinner tvätta bort. Är sån tidsoptimist och har alltid bråttom när jag ska någonstans så jag tycker alltid att jag missar det där lilla sista som gör att det blir välgjort på riktigt. Även när jag verkligen anstränger mig för den fräscha känslan så når jag inte riktigt dit alltså. Men jag får väldigt ofta höra att jag luktar gott, både med och utan parfym, och att min hy är bra/slät/porslinshy osv. Min mormor som är 90+ och aldrig varit intresserad av skönhet tittade på mig på julafton länge och väl och utbrast "men du är ju HELT SLÄT I ANSIKTET!!!"
.
Skönhetsvård är ett jätteintresse för mig och jag ägnar väldigt mycket tid och tanke åt det, men det bor också ett stooort troll i mig. Jag går gärna runt hela dagar hemma med morgonrock och håret på ända, struntar i att borsta tänderna och ligger och päser i raggsockar. Bästa som finns. Sen en liten hundpromenad i gröna mysbyxor från ica maxi. Men jag slarvar aldrig med hudvården
Om jag får komma med mina tips när det gäller smink som ska se fräscht och "prydligt" ut och sitta länge så är det 1- hudvård. Hudvården är typ asviktig, basen är allt. rengöring och ÅTERFUKTNING, serum är typ viktigast av allt när det gäller fukt men jobbar bäst tillsammans med fuktkräm och ögonkräm. 2- Låt appliceringen ta tid, och vänta några minuter mellan fuktkräm, primer och foundation. Låt varje produkt få sjunka in och sätta sig innan nästa. Sen är det egentligen appliceringen som avgör. Bra borstar/svamp och låt det ta tid. Arbeta in produkten ordentligt och när du tror du är klar, blend some more. Ta lite produkt på borsten och arbeta dig uppåt. Jag kan ha smink en hel dag eller natt, blir lätt varm i ansiktet 10 gånger om dagen men när det lagt sig (fresh) så ser sminket fortfarande fräscht ut, för det är inte en tjock kaka som ligger på i ett enda tjockt lager. Det är flera väldigt tunna lager som blir typ ett med huden. Och sätt sminket med en fuktspray eller settingspray, det får bort den pudriga looken och gör att sminket liksom smälter samman och håller sig bättre och snyggare. Inte hårspray i ansiktet, det är typ att plåga huden
Hår är jag jättedålig på, mest för att jag tycker det är rätt tråkigt. Jag lägger i regel max 10 minuter på håret när sminket är klart och då plattar jag det antingen med lite böj inåt i topparna eller lockar lite snabba vågiga lockar. Det viktigaste är torrschampot/textursprayen så det blir lite form på håret. I värsta fall blir det en tofs som jag försöker göra lite lagom rufsig men ändå tillrättalagd.
Jaha, nu har jag skrivit hur långt som helst och kanske inte ens något relevant. Ska sova nu och sedan gå upp astidigt för att jobba, vaknar en halvtimme innan jag börjar och trippar in på kontoret med andan i halset utan någon prydlighet what so ever.