Prydliga människor

Jag har inget rakt svar, men: Jag har färgen Svea. Det kommer vara för mörkt för dig om du är väldigt ljus. Jag använder bara det, några varv i fejset, tycker det räcker. Men jag är inget sminkproffs :D
Några varv i fejset låter perfekt. :up:

Men då ska jag titta på de som är ljusare än Svea. Konstigt att de inte ge någon vägledning alls om färgerna. :confused:

Jag har inget rakt svar, men: Jag har färgen Svea. Det kommer vara för mörkt för dig om du är väldigt ljus. Jag använder bara det, några varv i fejset, tycker det räcker. Men jag är inget sminkproffs :D

Jag har precis börjat använda Iduns mineralfoundation och tror min är samma färg som din. Gillar den :) Har haft Sheer cover ett tag innan men gillar Idun bättre.

Det finns väldigt lite bilder på mig pga att jag tycker jag ser ut som en fet blob (har ju ätstörningsbakgrund) men några finns ju:

Sabaton-konsert. Hamnade på den i sista minuten så jag hade inte duschat o tvättat håret, därför blev det keps. Lättare sminkning.

På jobbet (Stekenjokk). Garanterat noll sminkning :D

Edit: Hm, insåg att det är samma keps på båda bilderna. Den är en favorit :D

Men, du är ju inte alls blond :eek:
Hela min bild av dig rasar samman nu :mad::D

Jag har alltid haft problemhy och fortfarande som 28 åring får jag finnar. Så jag försöker verkligen vara noga med hudvård och smink. Men jag har så lite smink för jag varken orkar eller har intresse för att lägga ner mig mer :p Håret gör jag inte så mycket alls med :o Försöker se hel och ren ut och gillar att känna mig fräsch och hyffsat prydlig om jag ska visa mig bland folk. Men jag anstränger mig inte så mycket som många verkar göra :D Hemma bor jag i mina arbetsbyxor och tjocktröja. Åker till affären så också. Men i jobbet eller om jag ska ut så är jag mer fixad.

Alltså jag är på nivån, när jag tvättat håret så tar jag ett lager fuktighetskräm i ansiktet. Thats it. :o Finnar har jag ibland, mycket beroende på vad jag ätit och hur jag mår.

En gång i tiden försökte jag ta hand om min hy, det var ett trevligt år. :angel: Förutom då att det tog sån förbaskad tid med rengöra och smörja in två (!) gånger om dagen. :arghh:

Alltså jag är på nivån, när jag tvättat håret så tar jag ett lager fuktighetskräm i ansiktet. Thats it. :o Finnar har jag ibland, mycket beroende på vad jag ätit och hur jag mår.

En gång i tiden försökte jag ta hand om min hy, det var ett trevligt år. :angel: Förutom då att det tog sån förbaskad tid med rengöra och smörja in två (!) gånger om dagen. :arghh:
ähum alltså jag brukar "glömma" ta bort sminket på kvällen :o dessutom kliar jag mig alltid i ögonen när jag kommit hem och ser således ut som pandaface hela kvällen. :angel:
Min man älskar mig uppenbarligen för mina andra kvaliteter :p

Nä....usch, har också i omgångar hållit på med min hud men slutat. Jag märkte ingen skillnad alls. Som sagt, det var ett bra år. ;)

Det enklaste jag gör nu som jag tycker är skönt och som gör min hud någorlunda ren är en egentillverkad toner som jag tvättar ansiktet med. Använder bomullsrondeller. Jag tvättar annars inte ansiktet alls.

1 del äppelcidervinäger
1 del trollhasselvatten (hamamelissvatten)
3 delar vatten

Drar runt lite när jag ändå borstar tänderna. Är jag torr tar jag fuktighetskräm och ibland någon olja om det är kallt och det stramar. Thats it!

Ja det tar tid och jag har lust att skita i det varje gång :p

Jag är imponerad av alla som sminkar sig så fint och ingående med massa olika produkter och lager osv. Jag har lite mineralfoundation och mascara. Lite eyeliner eventuellt också. Klar på 30 sekunder :p

Några varv i fejset låter perfekt. :up:

Men då ska jag titta på de som är ljusare än Svea. Konstigt att de inte ge någon vägledning alls om färgerna. :confused:

Kolla på Apotea, där står lite mer om hur färgerna är (och bra priser) EX. IDUN Minerals Foundation Freja - En ljus foundation med varm underton.

Kolla på Apotea, där står lite mer om hur färgerna är (och bra priser) EX. IDUN Minerals Foundation Freja - En ljus foundation med varm underton.
Ja, jag tittade just där, på en del men inte alla står det där. Jag kan dock inte avgöra om jag är kall eller varm. Skulle tippa varm men samtidigt tycker jag ju att ID:s light är för gul.

hmpf knappt :cautious:

Dessutom ska ju du vara dryg 45-50 i min värld. Du ser inte ut att vara en dag över 30 O_o

Bra gener sa jag ju :p :D Jag fyller 44 i augusti och bilderna är tagna 2014.

Edit: När mormor dog vid typ 84-85 hade hon knappt några rynkor och min moster som är 60 har inte många rynkor heller. Andra moster (död) och min mamma hade/har sämre hud men då var de storrökare under en lång tid. Vare sig jag, moster i livet eller mormor har rökt.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka