Prydliga människor

Jag har ingen aning om jag är prydlig eller ej... men genetiken har gett mig fint hår (som nästan alltid är uppsatt på något sätt), bra hy samt att jag väldigt sällan svettas. Brukar försöka peta på lite färg på läpparna iaf för jag är väldigt blek och utan färg ser jag lite väl mycket ut som ett lik :D

Skitig är jag rätt ofta men det beror ju på jobbet. Jag är sällan uppklädd, mina jobbkläder är bekväma (typ jaktkläder) så det blir oftast att jag tar dem till vardags.

Kan passa på att fråga er experter i tråden, vilken vattenfast ögonpenna är bäst? Jag vill ha en vanlig "vässbar" penna. Just nu är favoriten Urban Decay men finns det någon som är bättre?

Haha, har funderat i samma banor. Men är det inte bara ngt man har eller inte har har jag landat i.. Jag har bara dyra kläder, klipper mig och fixar ögonbrynen regelbundet hos proffs, men blir aldrig prydlig. Jag är inte prydlig, jag är ett kaos, om än ett ganska välbildat och bra sådant.

Jag kommer aldrig lyckas hålla en föreläsning fri från anekdoter eller sidospår, precis som jag alltid kommer se ut som ett sidospår, inte illa menat, jag tycker jag ser rätt bra ut, men att vara klart prydlig utan lera på byxben el stövlar och med allt hår i hästsvansen lyckas jag aldrig riktigt. Är inte det halva grejen med att vara människa egentligen?

Du beskriver ju mig till punkt och pricka (förutom att jag inte fixar ögonbrynen)! Det känns som att oprydligheten genomsyrar hela mig. Allting på mig är oorganiserat: Håret, klädseln, mitt skrivbord, datorn, mina anteckningar, osv.

Oftast reflekterar jag inte över det. Men träffar jag på människor som är mina absoluta kontraster så blir mitt egna kaos så tydligt. Som när man själv ser ut som en hopknycklad och använd servett när alla andra ser nystrukna och perfekta ut. Jag handleder just nu en student som är ett organisatoriskt under. Hon är verkligen en dröm. Prydlig handstil. Välstrukturerade tidsscheman. Färgkodade anteckningar. Färgkodade artikelarkiv, osv. Jag är så avundsjuk på sådant för jag vet att jag aldrig skulle klara av att upprätthålla det.

Men för mig var liksom början av tråden att man antingen upplevs som oprydlig trots att man gör iordning sig eller ganska snart blir när andra fortsätter vara prydliga.

Några saker KAN ju ha med att man inte gör det lilla sista på ögonbryna eller vecket på tröjan.

Sedan har du de som liksom aldrig får tröjan att sitta bra hur mycket man än försöker.

Jag själv ligger någonstans mellan dessa två. Hår och make up kan fungera om det är kortare event eller inte alls varmt medan kläder aldrig sitter som de ska eftersom jag har en kroppstyp (med många andra) som inte verkar klä i kläder alls. Oavsett kvalitet.

Behåar är en sådan grej. Det spelar ingen roll vad jag har. De sitter aldrig bra eller ger mig det jag vill ha. Dyra, utprovade eller HM.

Men för mig var liksom början av tråden att man antingen upplevs som oprydlig trots att man gör iordning sig eller ganska snart blir när andra fortsätter vara prydliga.

Några saker KAN ju ha med att man inte gör det lilla sista på ögonbryna eller vecket på tröjan.

Sedan har du de som liksom aldrig får tröjan att sitta bra hur mycket man än försöker.

Jag själv ligger någonstans mellan dessa två. Hår och make up kan fungera om det är kortare event eller inte alls varmt medan kläder aldrig sitter som de ska eftersom jag har en kroppstyp (med många andra) som inte verkar klä i kläder alls. Oavsett kvalitet.

Behåar är en sådan grej. Det spelar ingen roll vad jag har. De sitter aldrig bra eller ger mig det jag vill ha. Dyra, utprovade eller HM.

Du får trösta dig med att du kanske är en fröjd för ögat naken istället:D?

Men jag såg ju foto på dig när jag var inne på din blogg! Du är ju jättevacker och jag tänker mig att du definitivt är en prydlig människa!

Cc-kräm var det nog jag som nämnde. Color correcting creme. Jag har alltid haft väldigt ojämn hudfärg pga atopisk hud i ansiktet och det jämnar ut färgen och ger fin lyster.

Haha den bilden (och alla andra bilder jag tar) är tagen direkt på morgonen när jag precis fixat till mig. Är glad om jag lyckas se ut så hela vägen till jobbet :p

Ja så tolkade jag trådstarten också. Som i mitt fall med min partner, som är prydlig. Han äger bara någon slags inneboende grace. Han anstränger inte ett jota för att VERKA prydlig. Han ÄR prydlig. Han peelar ingen kroppsdel eller använder något återfuktande. Han har inte ens en hylla i badrumsskåpet. Det enda han använder förutom min deo är tandborsten. Men sen är det nog också beteende och framtoning. Han skrattar exempelvis prydligare än jag, ingen saliv som råkar flyga ut eller ett fniss på fel ställe. Han rättar prydligt till kudden innan han ska sova, han landar inte på den som den råkar vara. Han skriver inte snyggt, men bokstäverna är lika stora. Jag orsakar kaos i ett anteckningsblock. Han får inte ens torra hälar?:meh:

Jag har ingen aning om jag är prydlig eller ej... men genetiken har gett mig fint hår (som nästan alltid är uppsatt på något sätt), bra hy samt att jag väldigt sällan svettas. Brukar försöka peta på lite färg på läpparna iaf för jag är väldigt blek och utan färg ser jag lite väl mycket ut som ett lik :D

Skitig är jag rätt ofta men det beror ju på jobbet. Jag är sällan uppklädd, mina jobbkläder är bekväma (typ jaktkläder) så det blir oftast att jag tar dem till vardags.

Kan passa på att fråga er experter i tråden, vilken vattenfast ögonpenna är bäst? Jag vill ha en vanlig "vässbar" penna. Just nu är favoriten Urban Decay men finns det någon som är bättre?
Jag känner dig inte, men jag ser dig framför mig som prydlig!

Haha den bilden (och alla andra bilder jag tar) är tagen direkt på morgonen när jag precis fixat till mig. Är glad om jag lyckas se ut så hela vägen till jobbet :p

Ungefär som att jag har kvar min gamla profilbild från 2015 på fb, där jag vägde 10 kg mindre och precis blivit proffssminkad. :angel: Jag menar, till och med jag är nöjd med bilden!

11898643_414459118754767_3349918954486301739_n.jpg

Jag känner dig inte, men jag ser dig framför mig som prydlig!

Det finns väldigt lite bilder på mig pga att jag tycker jag ser ut som en fet blob (har ju ätstörningsbakgrund) men några finns ju:

Sabaton-konsert. Hamnade på den i sista minuten så jag hade inte duschat o tvättat håret, därför blev det keps. Lättare sminkning.

På jobbet (Stekenjokk). Garanterat noll sminkning :D

Edit: Hm, insåg att det är samma keps på båda bilderna. Den är en favorit :D

Har du testat mineralsmink? Bara att svepa över ansiktet med runda rörelser och du får en underbar täckning som dessutom "suger upp" ansiktet en aning :)
Rekommenderar MAC eller Idun :)

Kan vara käckt att ha en fuktspray som både fixerar och återfuktar på rätt sätt :)
Jag tittar just på Iduns foundation i löst puder - men hur väljer man färg? Jag är väldigt ljus, har ID light nu men tycker att den är lite för gul.

Och behöver man deras fasta puder för att fixera? Med ID har jag deras veil.

Jag har inget rakt svar, men: Jag har färgen Svea. Det kommer vara för mörkt för dig om du är väldigt ljus. Jag använder bara det, några varv i fejset, tycker det räcker. Men jag är inget sminkproffs :D

Jag blir pepp på att försöka skärpa till mig. :bump: Fast jag vet att det ändå kommer sluta med att jag inte ids efter en vecka. :o

Jag har alltid haft problemhy och fortfarande som 28 åring får jag finnar. Så jag försöker verkligen vara noga med hudvård och smink. Men jag har så lite smink för jag varken orkar eller har intresse för att lägga ner mig mer :p Håret gör jag inte så mycket alls med :o Försöker se hel och ren ut och gillar att känna mig fräsch och hyffsat prydlig om jag ska visa mig bland folk. Men jag anstränger mig inte så mycket som många verkar göra :D Hemma bor jag i mina arbetsbyxor och tjocktröja. Åker till affären så också. Men i jobbet eller om jag ska ut så är jag mer fixad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka