Prydliga människor

Så icke naturliga de kan bli ;) begåvats med spikrakt hår.

Lite beroende på hur samarbetsvilliga de är så endast lite av nån olja jag måste kolla vad den heter, men oftast lite artego good society perfect curl cream också. Och lite hårspray vid övre rötterna.

Jag har smink när jag jobbar natt ja. Samma som dagtid (ansiktscreme, primer, foundation, puder, rouge, mascara, fyller i ögonbrynen - eller det som är kvar av dem sen ungdomens misshandel). Har såpass ojämn hudton att jag skulle vägra visa mig på jobbet utan foundation ;)

Permanentat? Isf förklarar det nog tovorna! :D
Kan verkligen rekommendera att låta hyn vila! Jag har också lite fläckar och inte minst fräknar men det är jättebra att bara återfukta och låta hyn vara!
Ang ögonbryn har jag inte heller några, 3D-bryn är svaret på detta :angel: :p

Permanentat? Isf förklarar det nog tovorna! :D
Kan verkligen rekommendera att låta hyn vila! Jag har också lite fläckar och inte minst fräknar men det är jättebra att bara återfukta och låta hyn vara!
Ang ögonbryn har jag inte heller några, 3D-bryn är svaret på detta :angel: :p

Nädu. Mitt hår har ALLTID tovat i nacken. Även spikrakt. Och det tovar faktiskt mindre nu. Svårare gnussa ihop lockar till en kaka kanske?

Lite fläckar är en sak. Min hy en helt annan. Tyvärr.

Men fördelen med jobba natt är mycket ledigt. Och lediga dagar sminkar jag mig aldrig om jag inte ska iväg någonstans. Dvs blir mindre smink än må - fre kontorstid ändå.

Se där! Jag går i bräschen för lodistrenden! :up:

Kom att tänka på den manliga varianten hehe

4907583_700b_v1.jpg

Haha, har funderat i samma banor. Men är det inte bara ngt man har eller inte har har jag landat i.. Jag har bara dyra kläder, klipper mig och fixar ögonbrynen regelbundet hos proffs, men blir aldrig prydlig. Jag är inte prydlig, jag är ett kaos, om än ett ganska välbildat och bra sådant.

Jag kommer aldrig lyckas hålla en föreläsning fri från anekdoter eller sidospår, precis som jag alltid kommer se ut som ett sidospår, inte illa menat, jag tycker jag ser rätt bra ut, men att vara klart prydlig utan lera på byxben el stövlar och med allt hår i hästsvansen lyckas jag aldrig riktigt. Är inte det halva grejen med att vara människa egentligen?

Haha, har funderat i samma banor. Men är det inte bara ngt man har eller inte har har jag landat i.. Jag har bara dyra kläder, klipper mig och fixar ögonbrynen regelbundet hos proffs, men blir aldrig prydlig. Jag är inte prydlig, jag är ett kaos, om än ett ganska välbildat och bra sådant.

Jag kommer aldrig lyckas hålla en föreläsning fri från anekdoter eller sidospår, precis som jag alltid kommer se ut som ett sidospår. Är inte det halva grejen med att vara människa egentligen?

Alltså KAOS är alltid bra tänker jag, right? ;)
Folk eftersträvar ju "kaos", dvs de kliver upp och stylar sönder sig själv och sen bra "nej men jag var försenad du vet och tog bara på mig nåt... "
Yeah right :angel: :p

@Philosophia kanske är utopin alla drömmer om??!! For realzz liksom!

Jag kommer aldrig lyckas hålla en föreläsning fri från anekdoter eller sidospår, precis som jag alltid kommer se ut som ett sidospår. Är inte det halva grejen med att vara människa egentligen?

Se ut som ett sidospår - vilken underbar formulering!

Beror nog mycket på typ av hår? Mina tovor har tom frissan svårt reda ut. (Den gången jag skulle visa henne varför en viss klippning inte fungerade och inte redde ut det med att blöta och balsam på morgonen)

Jag är lite svår. Jag vill ha mjukt, glans, lockar och volym. Samtidigt! ;)
Och då med ett tjockt, tungt hår vilket inte direkt är bästa grunden ;P

Det går lite olika typ...
Övre bilder dagtid. Undre bilder kl 07 på morgonen efter 12-13 h nattpass (i knastertorr luft)

Olika dagar (månader/år) och olika hårlängd men man förstår problemet ;)

Och sorry motivets utseende i övrigt - jag hatar att fastna på bild och är väldigt icke fotogenisk. (Jag ser ut som ett penntroll på tjänsteidkortet. Kommer troligen bli inspärrad den dag jag försöker legitimera mig med det)

17239689_1245994232163214_4086990302088976943_o.jpg

Du är ju jättesnygg! :love:

Med ditt hår hade jag som @tornblomma säger kört en riktigt bra grundstyling precis som hon själv, tvätta håret med schampo x 2 och sen inpackning och balsam (givetvis produkter för volym samt lockigt hår) och sen lockat och tuperat botten, använd ett värmeskydd kombinerat med en stylingcreme samt serum INNAN du börjar föna samt locka anpassat även här för lockigt hår! :)

Då bör du få "fluffiga" lockar som börjar från botten och ser levande ut :)

Alltså KAOS är alltid bra tänker jag, right? ;)
Folk eftersträvar ju "kaos", dvs de kliver upp och stylar sönder sig själv och sen bra "nej men jag var försenad du vet och tog bara på mig nåt... "
Yeah right :angel: :p
Ja kanske. Men jag måste alltid ha människor som väger upp mig, precis som jag väger upp dem. Yin och Yang. Jag tror inte att man behöver vara prydlig, även om jag tycker det är häftigt att man kan vara det.

Ett visst mått av kaos gör nog det mesta bättre. Och hellre en touch av kaos än prydligt så det blir tråkigt (tänker nu preppy a la amerikanskt östkustuniversitet)

Ja det håller jag med om. Jag älskar att ta på mig konstiga kombinationer typ eklektisk östermalmstant möter hip hop-ganster ala 90-tal. Det är nog den perfekta kombinationen :rofl:
Min chef brukar säga "men vad i helvete vem fan skulle kunna ta på sig detta"... och sen tar jag på mig det och helt plötsligt faller det sig naturligt liksom :rofl:

Testat trosskydd och se satt inte ens när jag tog på kläderna... Behöver helt svarta dessutom. Då det annars lyser igenom på klistersidan.

Är dessa helt svarta?

Jag har köpt på Lindex samt NK, på deras underklädesavdelning, dom är helt svarta :)
De svarta trosskydden är också helt svarta :)

Du är ju jättesnygg! :love:

Med ditt hår hade jag som @tornblomma säger kört en riktigt bra grundstyling precis som hon själv, tvätta håret med schampo x 2 och sen inpackning och balsam (givetvis produkter för volym samt lockigt hår) och sen lockat och tuperat botten, använd ett värmeskydd kombinerat med en stylingcreme samt serum INNAN du börjar locka anpassat även här för lockigt hår! :)

Då bör du få "fluffiga" lockar som börjar från botten och ser levande ut :)

Det är permanentat. Dock i olika faser osv på olika bilder. Vi har experimenterat lite. Just nu har jag klippt det kortare igen (som på nedre vänstra ungefär) vilket blir mycket bättre - inte lika tungt. Och så har frissan en ide om stora spolar men någon speciell permanent.

Jag kör med produkter för lockigt hår både shampoo, balsam, inpackning och styling. Förbrukar mängder med inpackning och det är eg allra bäst dagen efter jag sovit med inpackning.

Vissa dagar, gärna när jag lodar hemma och ingen ser mig, blir det sådär bara perfekt. Andra not so much. Men jag SKA knäcka koden ;)

Och lovar prova tupera. Liiiite. Jag tror det kan hjälpa. Men måste vänja mig med känslan. Jag vill ju kunna fluffa och dra fingrar igenom och... Vilket är halva problemet - jag "petar sönder" det.

Jag lobbar för en luftfuktare på jobbet med ;)

Tillägg: tvättar så sällan som möjligt. Det blir ALDRIG fett. Aldrig blivit. Så tvättar med shampoo så sällan jag kan. Kanske inte det bästa ur styling-hänseende?

Haha, kanske det. Men jag har en himla massa vänner av slaget "ser alltid bra ut". Och en chef med strukturbehov deluxe. Jag tänker att jag är bra som jag är och utgår från att jag alltid kommer ha ngn som styr upp mig.

Go with the flow! :D

Dum fråga - man varför gör man svarta trosskydd? Alltså tänkta som trosskydd då.

Jag skulle gärna vilja ha trosskydd som är svarta på klistersidan men vita mot huden. Just för jag gillar svarta trosor som är lätt genomskinliga. Ser inte så kul ut med vitt som lyser igenom. Däremot mot kroppen vill jag gärna ha vitt för att minska på mängden kemikalier då det inte spelar lika stor roll för mig. Syns insidan är jag ju naken ;-)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka