Prydliga människor

Jag vill inte ha håret för "fint" dvs inte för mkt balsam och sånt. Tycker att det är lättare att skapa volym om det är lite stadga och lite torrt liksom. Tovor reder jag ut med händerna. Borstar inte håret med hårborste mer än med en svinhårsborste på överhåret när jag stylar det.

Alltså, när jag inser hur mycket tid det skulle ta att fixa sig snygg är jag rätt nöjd med att vara lite kaosartad i min framtoning.

Det tar inte lång tid varje dag, gör det från ordentligt från grunden när du väl gör det bara ;)

Neeeej. Inte den! Den funkar på mina vänner, på min syster, men på mig lossnar den direkt. Så störigt.

Samma här! Möjligen sitter det kvar längre än något annat alternativ men det åker av ganska snabbt och dessutom helt ojämnt.

På mig tror jag att det beror på samma sak som smink, att man har fet hud?
Jag är nämligen väääääädligt sällan torr om läpparna och har aldrig behövt använda upp en hel behållare av något läppbalsam.

Samma här! Möjligen sitter det kvar längre än något annat alternativ men det åker av ganska snabbt och dessutom helt ojämnt.

På mig tror jag att det beror på samma sak som smink, att man har fet hud?
Jag är nämligen väääääädligt sällan torr om läpparna och har aldrig behövt använda upp en hel behållare av något läppbalsam.
Jag har snarare problem med torra läppar(vilket är en dålig kombo med att gilla matta läppstift), så det verkar finnas fler skäl än så till att det inte fäster.

Jag? Lipgloss jag ska? :o Jag har bara provat den plain, så att säga. Borde jag haft något utanpå?

Jag tror att @escodobe tänker på det läppgojs som kommer med läppstiftet. Det man har över som glans; att man inte bör använda något som inte är till för produkten.

För mig gör det ingen skillnad att använda gojset som är med eller behålla det torrt.

Jag har torr hy. Alltså riktigt torr, iallafall på vintern. Jag peelar och återfuktar hela tiden. Använder ingen foundation eller liknande utan låter huden vara ren. Nån enstaka gång jag kan matta till med ett transparent puder men det är sällan. Jag har gjort ögonbrynen med 3D-teknik och färgar/böjer fransarna så det enda smink jag använder till vardags är läppstift. Tar typ 3 sekunder på morgonen. Smörja in ansiktet, sätt på läppstift- klart! Håret håller sig om jag stylar det ordentligt efter att jag tvättat det typ 1 gång i veckan.

Det där är ju jättesnyggt dock!!

Men det kräver att man inte ser stökig och rufsig ut i övrigt. Jag tror att felet med mig är att jag lyckas pricka in både rufsig frisyr, skrynkliga kläder och leriga skor i en och samma outfit.

Tar jag dessutom på mig mina Aston från Rodebjer (aka hårmagneten) så är misären ett faktum. Alltså, jag älskar byxorna, men materialet drar ju åt sig precis allt.

Jag vill inte ha håret för "fint" dvs inte för mkt balsam och sånt. Tycker att det är lättare att skapa volym om det är lite stadga och lite torrt liksom. Tovor reder jag ut med händerna. Borstar inte håret med hårborste mer än med en svinhårsborste på överhåret när jag stylar det.

Beror nog mycket på typ av hår? Mina tovor har tom frissan svårt reda ut. (Den gången jag skulle visa henne varför en viss klippning inte fungerade och inte redde ut det med att blöta och balsam på morgonen)

Jag är lite svår. Jag vill ha mjukt, glans, lockar och volym. Samtidigt! ;)
Och då med ett tjockt, tungt hår vilket inte direkt är bästa grunden ;P

Det går lite olika typ...
Övre bilder dagtid. Undre bilder kl 07 på morgonen efter 12-13 h nattpass (i knastertorr luft)

Olika dagar (månader/år) och olika hårlängd men man förstår problemet ;)

Och sorry motivets utseende i övrigt - jag hatar att fastna på bild och är väldigt icke fotogenisk. (Jag ser ut som ett penntroll på tjänsteidkortet. Kommer troligen bli inspärrad den dag jag försöker legitimera mig med det)

17239689_1245994232163214_4086990302088976943_o.jpg

Men det kräver att man inte ser stökig och rufsig ut i övrigt. Jag tror att felet med mig är att jag lyckas pricka in både rufsig frisyr, skrynkliga kläder och leriga skor i en och samma outfit.

Haha vad gööööör du? Hoppar i lerdiken eller? :rofl:

Beror nog mycket på typ av hår? Mina tovor har tom frissan svårt reda ut. (Den gången jag skulle visa henne varför en viss klippning inte fungerade och inte redde ut det med att blöta och balsam på morgonen)

Jag är lite svår. Jag vill ha mjukt, glans, lockar och volym. Samtidigt! ;)
Och då med ett tjockt, tungt hår vilket inte direkt är bästa grunden ;P

Det går lite olika typ...
Övre bilder dagtid. Undre bilder kl 07 på morgonen efter 12-13 h nattpass (i knastertorr luft)

Olika dagar (månader/år) och olika hårlängd men man förstår problemet ;)

Och sorry motivets utseende i övrigt - jag hatar att fastna på bild och är väldigt icke fotogenisk. (Jag ser ut som ett penntroll på tjänsteidkortet. Kommer troligen bli inspärrad den dag jag försöker legitimera mig med det)

17239689_1245994232163214_4086990302088976943_o.jpg

Svårt att se men har du smink på dig när du jobbar natt? :p
Är dina lockar naturliga? Vad använder du för produkter?
Obs är ingen hårexpert :p
Med lockigt hår tycker jag att det är lätt att det blir tungt nertill och platt upptill. Eller rent allmänt så är det alltid svårast att få volym upptill och undvika A-linjefrisyren, samtidigt så vill man ju ej klippa upp håret i onödan. Det är där stylingen kommer in i bilden ;) Tupera botten är mitt heta tips! :D

Svårt att se men har du smink på dig när du jobbar natt? :p
Är dina lockar naturliga? Vad använder du för produkter?
Obs är ingen hårexpert :p

Så icke naturliga de kan bli ;) begåvats med spikrakt hår.

Lite beroende på hur samarbetsvilliga de är så endast lite av nån olja jag måste kolla vad den heter, men oftast lite artego good society perfect curl cream också. Och lite hårspray vid övre rötterna.

Jag har smink när jag jobbar natt ja. Samma som dagtid (ansiktscreme, primer, foundation, puder, rouge, mascara, fyller i ögonbrynen - eller det som är kvar av dem sen ungdomens misshandel). Har såpass ojämn hudton att jag skulle vägra visa mig på jobbet utan foundation ;)

Tillägg - såg du skrivit mer. Ja just A-linjeformen är ju problemet. Och ju fler timmar som går desto mer. Jag KAN undvika det men då blir det så mycket jox att håret känns som en hjälm att ta på. Det SER bra ut men känns blä att "klappa på". Jag vill ha det ouppnåeliga, som sagt, mjukt OCH volym. Det SKA gå!!! *ser gaaaalen ut*

Just nu mår det apa och leker att det är kusin med svinto. Men när det slutat tjura för att det varit vinter har visst min frissa nån ny sorts permanentteknik hon vill testa ihop med "aningens uppklippning".

Jag kan inte låta bli att undra jag med. :p

Nu har jag iallafall skrubbat ansiktet och slog på stort och även lånat sambons ansiktsmask! :up: Det får bli en veckorutin!

Bra där!
Alltså det är typ en ny trend att se ut som att man sovit under en bro ett par år. Helst kombinerat med designerkläder från typ undergrounddesigners (ser ut som lump, kostar massvis). Du kanske ska haka på detta annars? :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka