Prydliga människor

Jaha då, klart jag har. Som sagt, ordentligt insatt i den världen.
Efter ett tag blir det som kräm i pannan och på hakan. Det är "bara" sätta dit det men det håller inte. Inte ens med primer. Och fuktspray ska vi inte tala om. Möjligen en fixspray typ av märket Grimas ellr så men då kan man lika gärna använda hårspray som faktiskt är riktigt bra menige tillräckligt.

Jag vet inte om du vill ha tips. Men min EL foundation ska klara svettande och sport. Och den sitter som klister. Går inte ha om jag har minsta torr hud dock.

Så om du vill prova nåt mer. Den är den enda som på mig verkligen suttit hela dagen även när jag svettas osv. Och stannat kvar även mitt på hakan.

Jag kan försöka att göra mitt bästa att se prydlig ut, men utan att lyckas. Efter bara någon timme utanför hemmet så har jag oftast lyckas skvätta upp lera på baksidan av byxbenen, fått håret rufsigt och kläderna skrynklade.
Jag är helt hopplös. Är hel och ren på morgonen, men ungefär i samma ögonblick som jag öppnar ytterdörren lyckas jag skita ner mig/ha sönder nått.

Jag vet inte om du vill ha tips. Men min EL foundation ska klara svettande och sport. Och den sitter som klister. Går inte ha om jag har minsta torr hud dock.

Så om du vill prova nåt mer. Den är den enda som på mig verkligen suttit hela dagen även när jag svettas osv. Och stannat kvar även mitt på hakan.

Nä tack. Men tack ändå.
Jag har hittat det som fungerar bäst. Jag är inte utbildad make up-artist men kan väldigt mycket och är ordentligt uppdaterad.

Alltså, jag känner mig som ett ufo. Var LÄR man sig sånt här? Jag var hos frissan för ett tag sedan och hon upplyste mig om att man ska ha schampo-inpackning-balsam. Var första gången jag hörde det... jag är en sådan som köper en inpackning ibland förattmanska men tydligen har jag gjort fel hela tiden:D

Jag tycker att frisyr gör enormt stor skillnad på prydlighet. En person som sätter upp långt hår lite slarvigt i en knut kan absolut vara snyggt, men det blir aldrig lika prydligt som någon som delar benan på ett bra ställe och sätter upp det på ett mer ordnat sätt.

Det där är nog en faktor när det gäller mig. Jag sätter upp håret i en slarvig knut.

Alltså, jag känner mig som ett ufo. Var LÄR man sig sånt här? Jag var hos frissan för ett tag sedan och hon upplyste mig om att man ska ha schampo-inpackning-balsam. Var första gången jag hörde det... jag är en sådan som köper en inpackning ibland förattmanska men tydligen har jag gjort fel hela tiden:D

Man kan ju inte lära sig allt heller?
Jag tror ju inte alla som är prydliga kan allt sånt här. Just detta visste jag men det finns ju säkert massor man inte vet.

Man kan ju inte lära sig allt heller?
Jag tror ju inte alla som är prydliga kan allt sånt här. Just detta visste jag men det finns ju säkert massor man inte vet.

Nä, men jag blir road av mig själv. Jag läste till och med på förpackningen men det står liksom ine där heller. Jag försöker ju, har jag lagt 1800 kr på att klippa och färga håret och får förslag på en färgbevarande inpackning så slår jag till (varenda jäkla gång...). Men jag har tydligen alltid gjort fel, den här frissan var dock en pärla och sade i förbifarten hur jag ska gå till väga:D
Jag är en rutinsminkare, jag har för gamla produkter och kladdar på det jag brukar typ. Sen har jag dille på läppstift och köper för många och för dyra och svär över att de inte sitter fast. Nu penna-pennar jag efter tips från bukes modeguru:D

Det där är nog en faktor när det gäller mig. Jag sätter upp håret i en slarvig knut.
Det är jättestor skillnad på kvinnor som har en lite mer strikt frisyr än de som är lite lediga.

Jämför dessa:

Denna har ju ändå en väldigt proper stil, men det är ju inte alls lika propert som bilden med hästsvansen.
19583-neat-formal-top-knots-you-can-wear-a-620x0-1.jpg

images

Oj, ska man? Jag har använt inpackning nån gång sådär som ett lyxigare alternativ till balsam, när håret känts lite extra torrt och tråkigt liksom. Det skulle aldrig falla mig in att använda både det och balsam! Äsch, det blir nog aldrig någon prydlig människa av mig heller...

Min partner är sådär prydlig. Men det har garanterat med beteendet att göra.
Dels är han sjukt petig med kläder osv. Allt ska matcha och passa ihop perfekt, han analyserar typ varenda inköp så det passar i hans garderob och skulle aldrig någonsin klä sig i annat än det snyggaste. Han har till och med dyra mjukisbyxor hemma.
Sen är han väldigt liksom renlig av sig. Äter frukost utan tröja för att inte få skvätt på sig och är överlag liksom försiktig så han inte blir smutsig. Tar inte på sig fina jackan när han ska ut med hunden för han inte vill smutsa ner den.

Jämfört med mig som visserligen har skaplig smak men ändå inte jättebrydd. Jag är inte alls lika noga, inte heller lika försiktig när det gäller att hålla mig ren.
Jag är övertygad om att det inte är magi alls, det är pengar, tid, noggrannhet och ett visst beteende som ligger bakom.

Oj, ska man? Jag har använt inpackning nån gång sådär som ett lyxigare alternativ till balsam, när håret känts lite extra torrt och tråkigt liksom. Det skulle aldrig falla mig in att använda både det och balsam! Äsch, det blir nog aldrig någon prydlig människa av mig heller...

Tydligen ska man det:D. Jag har ju gjort som du, men tydligen försluts inte hårstråna då:angel::confused:.
Allt var lättare innan jag visste det här.

En bra frisör i all ära.. men det mesta jobbet gör man ju själv! Jag tror att många går till frissan och visar en bild på en superstylad frisyr. Det spelar ingen roll hur frisören klipper, det folk inte fattar är att de själva måste fixa håret.

Jag är en rutinsminkare, jag har för gamla produkter och kladdar på det jag brukar typ. Sen har jag dille på läppstift och köper för många och för dyra och svär över att de inte sitter fast. Nu penna-pennar jag efter tips från bukes modeguru:D
Penna-pennar?
Jag köper också för dyra läppstift(i fel färg) som inte sitter kvar. Finns det en lösning?

Min partner är en prydlig jäkel, jag är det inte.:cautious: Han bryr sig inte så mycket om klädmaterial, han tvättar inte ansiktet och lånar min de. Men han har lite finlir. Typ tar på sig tröjan rakt, slätar till kragen, blir aldrig smutsig fast att jag blir det på promenaden. Hans bil är dammfri, min är full av tomma godispapper och dammig och lortig. Jag vet inte hur han gör, han verkar sväva över lerpölarna helt omedvetet medans jag helt omedvetet rullar genom dem typ :confused:. Fattar faktiskt inte hur det går till!?

Hej kära medsyster! Jag är precis likadan.
Det är jättestor skillnad på kvinnor som har en lite mer strikt frisyr än de som är lite lediga.

Jämför dessa:

Denna har ju ändå en väldigt proper stil, men det är ju inte alls lika propert som bilden med hästsvansen.
19583-neat-formal-top-knots-you-can-wear-a-620x0-1.jpg

images

Jag slutar nog oftast så här:

slarvig_knut_featured.jpg

Men jag har lite yvigt och frissigt hår och skulle jag försöka få håret slätt med en rak bena så skulle det antingen krävas väldigt mycket styling eller något som tynger ner håret så att det ser flottigt ut för att inte håret nedanför snodden ska frissa upp sig.

Jag förstår inte folk som kan ha håret nedsläppt och ändå se ut som att dom inte är i ständigt slagsmål med frisyren :confused: har jag håret nere och det blåser minsta lilla, är lite för varmt,lite för kallt eller jag får för mig att röra mig framåt så är håret min största fiende :meh:

Nä, men jag blir road av mig själv. Jag läste till och med på förpackningen men det står liksom ine där heller. Jag försöker ju, har jag lagt 1800 kr på att klippa och färga håret och får förslag på en färgbevarande inpackning så slår jag till (varenda jäkla gång...). Men jag har tydligen alltid gjort fel, den här frissan var dock en pärla och sade i förbifarten hur jag ska gå till väga:D

Alltid schampo x 2, sen inpackning i hela håret som får verka medan du skrubbar kroppen och sen balsam i längderna som sitter i snabbt när du duschar med duschcremen! :up::heart

Vill du ha mer enkla vardagstips så säg bara till, det är inte SÅ ofta jag är toooook fixad utan ser till att ha koll på basen så att mitt "vanliga" jag alltid är en bra bas :)

Jag har hår modell tjockt, kraftigt och lättstylat. Alltså inte tunt flygigt "nordiskt hår".
Just nu är det långt och klippt ganska mycket rakt av. Min frisör har jobbat med highlights och volym med färg och slingor. Ostylat är mitt hår rakt och platt. Jag tvättar det ca en gång i veckan och då lockar jag det i stora lockar med en keramisk plattång. Jobbar i lager underifrån och för varje lager så tuperar jag lätt i botten, separerar lockarna och sprayar. När jag är klar så borstar jag överhåret lätt med en borste av typ svinborst och fixerar en sista gång med lite lätt spray.
Gör jag detta ordentligt så håller håret stadgan i typ en vecka och jag behöver bara gå på nån slinga på överhåret och fixa lite (så länge det inte pissregnar ute).
Mitt hår är 99% styling och 1% faktiskt frisyr!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka