Philosophia
Trådstartare
Vad är syftet med prydligheten?
Räcker det inte med att jag vill kunna se lite prydligare ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker mig konstatera att det finns människor som alltid lyckas se prydliga ut. Deras kläder skrynklar och påsar sig aldrig. De smutsar inte ned sig. Skorna är helt fria från lera. De ser alltid välborstade ut helt enkelt. Observera att jag inte talar om människor som ser prydliga ut när de har piffat upp sig på morgonen. Nej, jag pratar om människor som tycks ha någon slags inbyggd eller medfödd prydlighet som gör att de däven efter en hel dag på jobbet eller efter en tre timmar lång flygning lyckas se oklanderliga ut. Jag finner det oerhört fascinerande.
Jag kan försöka att göra mitt bästa att se prydlig ut, men utan att lyckas. Efter bara någon timme utanför hemmet så har jag oftast lyckas skvätta upp lera på baksidan av byxbenen, fått håret rufsigt och kläderna skrynklade. Är jag sminkad så har sminket på något lustigt sätt lyckats försvinna.
Jag skulle också vilja se lite prydlig ut ibland. Är du prydlig? Hur gör du i så fall för att bibehålla den där okonstlade prydligheten?
Menade sådana lappar som @Plommonlila taggade, ett trosskydd för armhålorna (Sätter bak i ryggen vid stekande dagar om jag bär ex grått dessutom )
Jag funderade mest över ambitionsnivån. Att se oklanderlig ut efter en lång flygning eller efter en hel dag på jobbet osv. Att aldrig ha en skrynkla eller minsta lera på skorna. Det är klart att det går; frågan är väl om det är värt det. "Okonstlat" blir det nog aldrig.Räcker det inte med att jag vill kunna se lite prydligare ut?
Haha vilken rolig tråd! Jag är tydligen en sådan människa, folk undrar alltid hur jag lyckas ha vitt en hel dag utan fläckar och hur jag lyckas hålla mig sval i värme, planering, bra material samt prepping = BRA produkter som fungerar "i alla väder" är det som gäller!
I stallet däremot bryr jag mig inte om lite lera men byter ofta mellan ridning och "fix" för att även där se prydlig ut
Just det här tycker jag är det svåraste med prydlighet - för det ÄR magi!Jag kan försöka att göra mitt bästa att se prydlig ut, men utan att lyckas. Efter bara någon timme utanför hemmet så har jag oftast lyckas skvätta upp lera på baksidan av byxbenen,
Jag funderade mest över ambitionsnivån. Att se oklanderlig ut efter en lång flygning eller efter en hel dag på jobbet osv. Att aldrig ha en skrynkla eller minsta lera på skorna. Det är klart att det går; frågan är väl om det är värt det. "Okonstlat" blir det nog aldrig.
Ha! Jag var sugen på att tagga fig för jag har fått för mig att du vaknar nysminkad och alltid är välstruken, luktfri och klädda i vitt.
@Elegant machinery är också alltid fläckfri (och Frank också), helt övertygad.
Strykfria kläder är bra. Jag köper mycket Masai där en del är viskos. Allt därifrån, även det jag stryker, ser lika prydligt ut jämt.
Jag har någon enda grej därifrån som inte hållit, allt annat har gjort det faktiskt.Agree! Och de har många hemskt fina klänningar som är outslitliga.
Det skriver jag under på!@nyponros är också född prydlig! Helt tvärsäker!
Böljande kläder och luktar alltid gott. Jag skulle troligen stå obehagligt nära och sniffa på henne om jag träffade henne.
Är också på riktigt intresserad, speciellt hur man lyckas hålla sig sval. Sen kan jag få svettfläckar under armarna trots att jag fryser... Misstänker att jag har dåliga kläder då. Men vad för lappar använder du?
Jag funderade mest över ambitionsnivån. Att se oklanderlig ut efter en lång flygning eller efter en hel dag på jobbet osv. Att aldrig ha en skrynkla eller minsta lera på skorna. Det är klart att det går; frågan är väl om det är värt det. "Okonstlat" blir det nog aldrig.
Exakt så är det för mig också! Ska testa detHar du provat absolut torr? Jag är notoriskt frusen, och svettas ironiskt nog under armarna när jag fryser. Absolut torr löser det problemet.
Exakt så är det för mig också! Ska testa det
Men är det verkligen så att hon kom ut ur flygningen och kände sig sådär prydlig och piffig? Jag kan tänka mig att även om ni har samma utgångsläge så känner hon precis likadant som du gör efter flygningen. Det handlar inte så mycket om hur det verkligen är, utan mer om hur det känns.Jag vet inte vad som skulle vara värt eller ovärt eftersom jag inte vet vad som krävs för att uppnå det. Jag vet bara att när jag flög till Ljubljana för ett par veckor sedan så klev jag på flygplanet i hyfsat vettig status. När vi klev av så såg jag allmänt sunkig ut (det var närmare 30 grader på planet) och kvinnan bredvid mig reste sig upp och bara såg helt oklanderlig ut. Detta trots att vi delade prydlighetsstatus när vi klev på planet ett par timmar tidigare.