Prydliga människor

Tack, jag antar att jag ser "vardagsokej" ut. Jag har lite lagomt med smink, okej ögonbryn, nyklippt och nyfärgad och helt okej i håret. Men jag är liksom ändå inte prydlig, jag ser ut som att jag slängt på mig något jag hittade i garderoben och jag ser lite hafsig ut liksom.

Jag har inte begåvats med "the magic touch" :)

Testa med en skjorta under och en scarf :)

Det hade nog sett bättre ut. Men här börjar det bli klurigt för sådana som jag : ) Som inte får till det med rak krage, rätt material och färg på skjortan.. och knyta en scarf snyggt och prydligt som dessutom bör passa till... :nailbiting:

Ja, det där måste jag faktiskt skriva under på! Mina stickade tröjor har fått ett helt nytt liv sedan sambon föreslog (det är alltså på den nivån vi är här, han kommer med modetips till mig) att jag skulle ha något med krage under som fick sticka upp lite. Såhär på vintern är det extra fiffigt för en latmask som mig också; man behöver nämligen bara se till att kragen är strykt och så kan resten vara hur skrynkligt det vill - det är ju inte direkt så att man känner för att kasta av sig tröjan när det är 5 grader kallt och isvindar ute... :sneaky:

Det hade nog sett bättre ut. Men här börjar det bli klurigt för sådana som jag : ) Som inte får till det med rak krage, rätt material och färg på skjortan.. och knyta en scarf snyggt och prydligt som dessutom bör passa till... :nailbiting:

Polo Ralp Lauren har "mjuka" skjortor i piké material som jag älskar, man stryker eller ångar och kragen blir mjuk så att säga och det ser lite lagom strikt ut :)

Ett tips för scarfes är att man antingen har den bara över nacken och ner. Från framsidan av halsen, ett varv runt och sen knyter enkelt eller min favorit, över nacken, fram och knyter fram en rosett, antingen "upponer" eller en vanlig :)

Börja med en rosa och en vit skjorta. Båda är snygga till marint, svart och grått ex :)

Jag är väldigt bra på att tro att jag kan göra vardagsaktiviteter helt utan koncentration, vilket gör att jag gärna har diverse blåmärken, spill och lera lite varstans :).

Däremot har jag helt ok hud, främst eftersom att jag äter p-piller som har en antitestostenerg effekt. Det gör att jag står ut med mig själv även utan smink, så jag är typ alltid osminkad på jobbet. Tror att den attityden också stammar från något typ av priviligeium, jag är från en medelklassbakgrund och har fortsatt i en medelklassig yrkesbana. Jag tror att den tryggheten gör att jag känner att jag duger och har en plats även om jag inte är mitt allra bästa. ibland bränner jag av med smink på jobbet och då brukar folk inte känna igen mig :o, gillar rätt mkt mascara och eyeliner osv :))

IMG_0377_zpsetgxuarq.jpg

IMG_0186_zpshs5vk97g.jpg

Polo Ralp Lauren har "mjuka" skjortor i piké material som jag älskar, man stryker eller ångar och kragen blir mjuk så att säga och det ser lite lagom strikt ut :)

Ett tips för scarfes är att man antingen har den bara över nacken och ner. Från framsidan av halsen, ett varv runt och sen knyter enkelt eller min favorit, över nacken, fram och knyter fram en rosett, antingen "upponer" eller en vanlig :)

Börja med en rosa och en vit skjorta. Båda är snygga till marint, svart och grått ex :)
Bra tips! Menar du typ såhär? Eller en sån där tunn i lite genomskinligt material? https://www.google.se/search?q=scar...AUIBigB&biw=1280&bih=876#imgrc=nbZ2dcCCpc2PjM:

Ska kragen vara lite mjuk eller sådär hård?

Bra tips! Menar du typ såhär? Eller en sån där tunn i lite genomskinligt material? https://www.google.se/search?q=scar...AUIBigB&biw=1280&bih=876#imgrc=nbZ2dcCCpc2PjM:

Ska kragen vara lite mjuk eller sådär hård?

Precis så! Tycker man kan välja efter tillfälle, en mjukare i tex bomull som på bilden till vardags och kanske en tunnare i mer silke när det skall vara lite striktare eller finare middag tex, allt efter vad man trivs i, känner man sig obekväm blir man ful hur snygga kläderna än är :)

Tycker att en avslappnad krage där man knäpper sista knappen på skjortan precis där tröjans ringning tar vid är snyggast på tjejer till vardags :)

Du beskriver ju mig till punkt och pricka (förutom att jag inte fixar ögonbrynen)! Det känns som att oprydligheten genomsyrar hela mig. Allting på mig är oorganiserat: Håret, klädseln, mitt skrivbord, datorn, mina anteckningar, osv.

Oftast reflekterar jag inte över det. Men träffar jag på människor som är mina absoluta kontraster så blir mitt egna kaos så tydligt. Som när man själv ser ut som en hopknycklad och använd servett när alla andra ser nystrukna och perfekta ut. Jag handleder just nu en student som är ett organisatoriskt under. Hon är verkligen en dröm. Prydlig handstil. Välstrukturerade tidsscheman. Färgkodade anteckningar. Färgkodade artikelarkiv, osv. Jag är så avundsjuk på sådant för jag vet att jag aldrig skulle klara av att upprätthålla det.
Jag kan bli lite avundsjuk ibland också. Min närmaste kollega och chef är sån, men det kan också verka lite tråkigt. Jag har lärt mig att jag jobbar bäst när jag tillåts vara lite ostrukturerad men att det är himla bra för mig att jobba med någon som är bättre på struktur, annars blir det lätt en himla massa genombrottsmetoder som avlöser varandra.

Jag har en ganska stark synestesi, jag vet inte om det har med det hela att göra, jag drivs generellt mkt på känsla och minns saker mkt efter känsla och omgivning (tex det där sa den personen den dagen som hade den färgen och den känslan). Att börja koda och sortera saker efter färger/ordningar som inte känns rätt funkar inte alls för mig och oftast har jag ganska bra ordning i det där kaoset ändå och kan bli ganska störd av att ha städat på tex skrivbordet.

Såhär ser jag fö ut en vanlig dag om jag orkat kladda på ögonskugga med. Dvs lagt 10 min och inte fem min på smink.

Tyvärr är min telefon sur sen den sov i en snödriva så den tar inte bättre bilder än sådär :/

17309912_1246558835440087_3037063955968686516_o.jpg

Jättefin! Hade önskat ett mjukare hår bara så är du PANG! :love:

Jättefin! Hade önskat ett mjukare hår bara så är du PANG! :love:

Vad menar du med mjukare hår? *nyfiken*

Just nu orkar jag knappt bry mig om håret. Permanenten är utväxt utom i topparna. Ska permanentas om men det ska få vila en stund. Så just nu funkar inget med det, utan det får vara typ rufs. Men jag tror kanske inte det skulle anses "mjukt" såsom det ska vara (bli) heller...

Vill också inflika att mycket handlar om inställning. Hur man ser sig själv på insidan. Jag som älskar att jobba med & bygga människor blir lite förfärad över hur flera stycken av er beskriver er själva.

Ser man ner på sig själv och glömmer att sträcka på sig blir det ofta så, hela auran sänks och man blir det man säger.

Det är inget svårt att se till att köpa bra skor anpassade efter fötterna så att man får en bra hållning, ett par byxor eller liknande som lyfter och håller in om det behövs eller bara har en rätt anpassad midja för just den kroppen.

En bra bh gör allt, finns både billig och dyrt beroende på vad man villl ha och behöver. Med en byst som sitter i harmoni med kroppen blir nästan alla toppar fina och när bysten sitter väl är det lätt att få bak och ner axlarna så att hållningen kan skapas.

Att återfukta ansiktet, ta på lite mascara och hålla efter ögonbrynen gör oerhört mycket. Fina händer gör också massor!
Anpassa håret efter vad du orkar hålla efter och lite färg gör mycket även här, de flesta människor klarar av att slänga i en färgbomb då och då!
Jag som röker är noga med serum och att bleka tänderna 1-2 ggr om året, det höjer hela min person till skyarna att ha en fräscht leende att bjuda på!

Och glöm inte, LE mycket, skratta ofta och se folk i ögonen! :)

Fast nu känner jag verkligen inte igen mig i ditt resonemang!

Jag har stort självförtroende, självkänsla och går inte och slokar med varken kroppen eller själen.

Aura har jag nog så det räcker och blir över till andra. Många här upplever jag har en stor självironi och egendistans vilket inte är samma som att göra sig skabbig/slarvig.

Och, nej......det går inte att hitta BH i alla prisklasser som passar bra. Jag hittar ingen i någon prisklass som är riktigt bra.

Bara för att någon har saker som passar, smink, kläder eller annat så finns det. Inte så det passar alla. När man hamnat i ett fack där man av någoanledning inte hittar något perfekt (det finns byxor som passar mig ganska bra men lååååågt ifrån bra med den kroppsform jag har) så är det faktiskt omgivningens svar och "kunskap" som ringar värst i mina öron; "Det är bara att........."

Att personer inte kan lite på att jag redan testat det allra mesta utan framgång.

Ha tips får man gärna som: "Har du testat........." men, som sagt....."Det är bara att sträcka på sig eller ha bra självförtroende så kommer du må bra, se bra ut i alla byxor" är en förolämpning som jag slutat med för länge sedan.

Det är lite av en fantasi de som de som har saker naturligt slänger sig med när de tror inte vet hur det är att inte ha något naturligt.

Vad menar du med mjukare hår? *nyfiken*

Just nu orkar jag knappt bry mig om håret. Permanenten är utväxt utom i topparna. Ska permanentas om men det ska få vila en stund. Så just nu funkar inget med det, utan det får vara typ rufs. Men jag tror kanske inte det skulle anses "mjukt" såsom det ska vara (bli) heller...

Nu ser det lite vattenkramat ut, förmodligen pga permanenten, jag hade velat locka det så som jag skrev tidigare i tråden, då blir det lite luftigare och "flirtigare/levande" bara, men inget fel nu heller :)

Fast nu känner jag verkligen inte igen mig i ditt resonemang!

Jag har stort självförtroende, självkänsla och går inte och slokar med varken kroppen eller själen.

Aura har jag nog så det räcker och blir över till andra. Många här upplever jag har en stor självironi och egendistans vilket inte är samma som att göra sig skabbig/slarvig.

Och, nej......det går inte att hitta BH i alla prisklasser som passar bra. Jag hittar ingen i någon prisklass som är riktigt bra.

Bara för att någon har saker som passar, smink, kläder eller annat så finns det. Inte så det passar alla. När man hamnat i ett fack där man av någoanledning inte hittar något perfekt (det finns byxor som passar mig ganska bra men lååååågt ifrån bra med den kroppsform jag har) så är det faktiskt omgivningens svar och "kunskap" som ringar värst i mina öron; "Det är bara att........."

Att personer inte kan lite på att jag redan testat det allra mesta utan framgång.

Ha tips får man gärna som: "Har du testat........." men, som sagt....."Det är bara att sträcka på sig eller ha bra självförtroende så kommer du må bra, se bra ut i alla byxor" är en förolämpning som jag slutat med för länge sedan.

Det är lite av en fantasi de som de som har saker naturligt slänger sig med när de tror inte vet hur det är att inte ha något naturligt.

Fast det gör det ju visst, titta på Trinny och Susanna som stylar, det finns något snyggt till alla bara man är medveten om sin kroppsform och vilka trix som hör till respektive form :)

Är man tex väldigt rund om magen är ju tights och tunika/klänning att föredra framför skinny jeans och att man då jobbar med dekolletaget, midjans placering samt överkroppen och snygga skor :) som ett ex :)

Senast ändrad:
Fast det gör det ju visst, titta på Trinny och Susanna som stylar, det finns något snyggt till alla bara man är medveten om sin kroppsform och vilka trix som hör till respektive form :)

Är man tex väldigt rund om magen är ju tights och tunika/klänning att föredra framför skinny jeans och att man då jobbar med dekolletaget, midjans placering samt överkroppen och snygga skor :) som ett ex :)

Det här gör mig skitarg!
Vad sjutton vet du om hur jag klär mig eller någon annan här? Du gör precis det jag beskriver som jäkla dumheter; förutsätter att jag inte vet eller testat. Du förutsätter att du vet bättre än jag vad jag ska ha och att jag inte har det. Du säger att "det är bara är att.......... "

Jag vet precis hur jag ska klä mig för att det ska bli som bäst för min kroppsform och har sådana kläder. Betyder det att byxor passar mig då?
Betyder det då att om jag bara gör det så blir det snyggt?

Sedan är det verkligen inte alltid de två lyckas göra folk snyggare heller. Ibland undrar man ju vad de gjort när de fått dem att se både äldre ut och flabbigare.

Jag är väldigt bra på att tro att jag kan göra vardagsaktiviteter helt utan koncentration, vilket gör att jag gärna har diverse blåmärken, spill och lera lite varstans :).

Däremot har jag helt ok hud, främst eftersom att jag äter p-piller som har en antitestostenerg effekt. Det gör att jag står ut med mig själv även utan smink, så jag är typ alltid osminkad på jobbet. Tror att den attityden också stammar från något typ av priviligeium, jag är från en medelklassbakgrund och har fortsatt i en medelklassig yrkesbana. Jag tror att den tryggheten gör att jag känner att jag duger och har en plats även om jag inte är mitt allra bästa. ibland bränner jag av med smink på jobbet och då brukar folk inte känna igen mig :o, gillar rätt mkt mascara och eyeliner osv :))

IMG_0377_zpsetgxuarq.jpg

IMG_0186_zpshs5vk97g.jpg

Men! Är du färdig nu? Hur hände det? Hur fort går tiden?!

Nu ser det lite vattenkramat ut, förmodligen pga permanenten, jag hade velat locka det så som jag skrev tidigare i tråden, då blir det lite luftigare och "flirtigare/levande" bara, men inget fel nu heller :)

Ah. Ja det är väldigt "icke-levande" nu. Får återkomma med ny bild efter frisörbesöket om ett par veckor :)

Fast här måste jag opponera mig lite! :) När man inte har öga för vad som faktiskt passar en själv, vad som är snyggt eller är naturligt prydlig så är det inte så lätt att hitta rätt. Produkterna och kläderna finns, men att matcha och fixa för en som inte har det naturligt är SVÅRT!! Jättesvårt!!

Idag har jag exempelvis på mig ett helt okej par svarta jeans som sitter ganska bra, och en stickad tröja och ett guldhalsband. Fint var för sig och passar fint ihop färgmässigt och modellmässigt också (tror jag), men den sista finishen finns liksom inte där!

En scarf/sjal lyfter nästan allt och plötsligt ser det genomtänkt och sammanhängande ut! Prova! Behöver inte knyta eller göra ngt avancerat om man inte vill. Räcker med vira runt lite, eller om det är en fyrkantig större vika så du får en stor triangel och bara lägga runt nacken och fram igen (som på min bild).

Jag har nig 25 olika sjalar och scarfs. Räddar allt. Inkl dagar man känner sig bara blä.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka