Prövotidskontrakt, har jag fått med allt?

Glimfeather

Trådstartare
Nu får ni som är mer erfarna hjälpa mig, har jag fått med allt?

Ska alltså lämna en hund på prov i morgon.

Hunden, ”hunden”, Kennelnamn, har idag, 2008-06-14, lämnats till XXX XXX, på prov. Prövotiden går ut 2008-08-14, men kan förlängas om den nuvarande ägaren, YYY YYY, eller XXX så vill.

När prövotiden har löpt ut skrivs köpekontrakt och XXX får alla hundens papper, som registreringsbevis etc. Priset för hunden är kronor.

Prövotiden får när som helst och av vilken anledning som helst brytas av YYY eller XXX.

Skulle hunden skada sig eller bli sjuk under prövotiden är XXX skyldig att ta hunden till veterinär och står själv för alla veterinärkostnader. Skulle sjukdomen eller skadan ha uppkommit under hundens tid hos YYY står YYY för alla kostnader.

Under prövotiden står YYY för hundens försäkring.

Jättesnällt om ni vill läsa och berätta om det är något jag glömt :bow:

Sv: Prövotidskontrakt, har jag fått med allt?

Det enda sam kändes lite lite galet är om hon betalar veterinärräkningar och du tar försäkringspengarna ...

Jag menar absolut inte att du är oärlig, men förstår du lite vad jag menar!?

Bätte (ur XXX synvinkel) att formulera sig som sådant att XXX står för hela självrisken.

Hade jag skrivit hade jag formulerat det såhär (fetmarkerar tillägg/ändingar):
Hunden, ”hunden”, Kennelnamn, har idag, 2008-06-14, lämnats till XXX XXX, på prov. Prövotiden går ut 2008-08-14, men kan förlängas om både den nuvarande ägaren, YYY YYY och XXX önskar detta.

När prövotiden har löpt ut skrivs köpekontrakt och XXX får alla hundens papper, dvs registreringsbevis *precisera exakt vilka papper*. Priset för hunden är kronor, som betalas *när ska det betalas*

Prövotiden får när som helst och av vilken anledning som helst brytas av YYY eller XXX.

Skulle hunden skada sig eller bli sjuk under prövotiden är XXX skyldig att ta hunden till veterinär och står själv för hela självrisken. Skulle sjukdomen eller skadan ha uppkommit under hundens tid hos YYY står YYY för alla kostnader.

Under prövotiden står YYY för hundens försäkring.

Senast ändrad:

Nej, jag menar att jag betalar försäkringen. Självklart står hon bara förs självrisken. Kan säkert formulera det bättre. Tack :)

Tack Ainon, det där lät bättre :bow: Fast det första stycket tror jag får vara kvar som det var :)

Vad menar du med det och vad har det med glims beslut att först låna ut hunden. I detta fall, är det bättre att göra så, än att sälja direkt, då det inte är en helt problemfri hund och hon vill vara säker på att den ev. nya ägaren är helt säker på sin sak innan h*n beslutar om köp.

Precis. Tack Gnist :) Tänker gardera mig till 100% innan några köpekontrakt skrivs.

Jag tycker faktiskt också att det borde stå så här i första stycket:
Hunden, ”hunden”, Kennelnamn, har idag, 2008-06-14, lämnats till XXX XXX, på prov. Prövotiden går ut 2008-08-14, men kan förlängas om både den nuvarande ägaren, YYY YYY och XXX önskar detta.

Har också skrivit det nu och lagt till att nytt kntrakt skrivs isf.

Vilka personer är de man ska akta sig för ????
Pm mig gärna så man får veta!!:angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 857
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 900
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 275
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 232
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V