Provköra phil&teds vagn?

MsSleepalot

Trådstartare
Skulle vilja provköra en sån vagn innan jag bestämmer mig för att byta, men här där jag bor finns inga återförsäljare:/ hur gör jag då? Eller nån som vet om jag kan provköra någon runt falun/borlänge hållet?

Sv: Provköra phil&teds vagn?

det lättaste är ju om du åker och tittar på en utannonnserad om du inte har ngn åf i närheten.

synd att du bor så långt bort annars har jag en du får provköra;)

jag kan väl ge mina erfarenheter (men smak o tycke är ju olika)
vi har en P&T explorer och den är vi jättenöjda med!
vi har provkört både dash,vibe, smart, hammerhead och sport. sport har utgått om det är en ny du är ute efter, vibe(eller dash kommer ej ihåg vilken) är oxå på utgång. explorern har ersatt sporten.
hammerhead är den med 4 hjul men vi tyckte inte om den eftersom framhjulen är så täta, och jag tycker inte det är ngn stärre skillnad på 2 hjul och ett hjul fram i det läget. utan tar bara större plats.

kan presentera våran modell lite kort:
bra liggläge!
165243_487109695487_616090487_6109188_5666708_n.jpg

både lillkillen och den stora sitter super eftersom dete går reglera bältet på många sätt, (3 olika lägen bara i i axelhöjden)
166692_487109495487_616090487_6109182_2220013_n.jpg

har du tänkt ha den som syskonlösning kan jag tycka att det finns bättre vagnar under de första 6 månaderna, men för äldre syskon eller som singelvagn är den super. våran 2 åring iförd vinteroverall får utan problem plats i den undre syskonsitsen.

34829_487110075487_616090487_6109195_7394141_n.jpg

166109_487108905487_616090487_6109173_1160002_n.jpg

Senast ändrad:

Den ser ju kanon ut! Men har lite funderingar...
Kan båda barnen sova i vagnen samtidigt, alltså sitta i viloläge samtidigt?
Och samma fråga om man har bebis i mjuklift, kan det äldre barnet sitta i viloläge och sova då?

Och hur är vagnen att gå med? Ser ut som man ska sparka på vagnen när syskonststen är bak eller när man har mjukliften i, gör man det? Gäller både långa och korta personer, jag är kort och min sambo är lång...

Enligt mig kan man inte gå med ordentliga steg när man kör den som tvillingvagn ( jag är 164 cm lång ). Har man ett äldre barn som går mest så är den kanske smidig, men inte om man har två mindre som åker mycket vagn och man själv promenerar mycket.

Senast ändrad:

Jag har en explorer och använder den som singelvagn så jag kan inte svara för syskonsitsen, men med huvudsitsen i fullt liggläge kan jag gå precis som vanligt och jag är 170cm. Kändes lite konstigt i början men jag tror man anpassar sig lite utan att man själv märker det :)

jag är lika lång som du och på dash o vibe upplever jag det lika dant, att man slår i syskonsitsen denna är ngt längre i styret alternativt inte samma storlek eller lutning på syskonsitsen så på explorern är det inget problem. (jag vet inte vad som skiljer men den har inte det problemet jag upplevde med de andra)
våra barn är 7månader resp 22månader och den fungerar utmärkt, jag går mkt.

TS
ang din fråga på om båda kan sova syskonsitsen går det inte ändra läge på däremot är lösningen så att du sätter syskonsitsen ovanför ordinarie sits med två adaptrar där själva bågen sitter om du förstår hur jag menar, så kan du fälla ordinarie sits fullt, det går inte om syskonsitsen sitter där nere. dock så är det sådan lutning i båda sitsarna att barnen kan sova som de sitter utan att de sitter illa men för en liten krabat finns möjligheten till liggläge som jag förklarade innan.
köregenskaperna är super, den är lättkörd med enhandsfattning med båda barnen i.pga snön har jag inte provat den ordentligt på alla underlag men den har inte varit svårkörd i snö iaf. (exvis sand)

vill du ha fler bilder på ngt så bara säg till...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 543
Senast: Anonymisten
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 727
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka