provade skygglapparna.. :)

Sv: provade skygglapparna.. :)

Man kan inte vänja sin häst för mycket med draglinor, skaklar etc. Den ska vara obekymrad om kontakter och slag mot ben och bak, innan man sätter igång och kör. Jag brukar vänja mina genom att sätta deras ben utanför både linor och skaklar, så dom vet vad det rör sig om. Händer det sedan under en åktur, ska inte hästen behöva bry sig.
Harv har vi inte provat på, men väl såmaskin. :) Det är ett ypperligt komplement till traktorburet, när det gäller att kompletteringsså i "gäddorna".

Nu, ut i vårsolens glans!

LIA

LIA skrev:
Man kan inte vänja sin häst för mycket med draglinor, skaklar etc. Den ska vara obekymrad om kontakter och slag mot ben och bak, innan man sätter igång och kör. Jag brukar vänja mina genom att sätta deras ben utanför både linor och skaklar, så dom vet vad det rör sig om. Händer det sedan under en åktur, ska inte hästen behöva bry sig.
Harv har vi inte provat på, men väl såmaskin. :) Det är ett ypperligt komplement till traktorburet, när det gäller att kompletteringsså i "gäddorna".

Nu, ut i vårsolens glans!

LIA
Jag tror även jag att man kan träna dom hur mycket som helst.//bonny

Lite allmänt sådär.
Om man sätter på ett hjälpmedel för att förbättra sin kommunikation - betyder inte det då att kommunikationen var sämre än önskad.......

Sen till elitfolk som ses som några gudar som kan allt
- Dom är INTE bättre överlag i att hantera hästar än andra med lika mycket hästerfarenhet - oftast bara mer tävlingsinriktade.
En klasskompis berättade efter sin praktik om en då landslagstävlande kusk som körde en häst rakt in i med huvet i ett träd genom att tränga honom m den andra hästen i paret då häst ett bråkade och inte ville svänga tillräckligt snabbt.
- Nu ska vi se om den jäveln fattat.
Klasskompisen som var en stadig kille på 25 år ville helst kräkas men bet ihop.

Jag har själv sett (tillsammans m 10 klasskompisar som bara inte trodde sina ögon) en landslagsryttare rida med hackande sporrar OCH graman så hårt hållen så hästen inte kom framåt - Han släppte fram hästen när vi högljutt sa vad fan håller han på med - inte förräns senare såg vi vem det var och jag kan säga att den personen skulle jag inte låta rida en shettis en gång.

Sen till skygglapparnas vara eller icke vara - så länge man själv vet varför man använder dom så gör dom ingen skada, tala bara om för ev nästa ägare om det nu är så att ni alltid kört m skygglappar.
Vi är rätt många som inte använder dessa annat än till snyggt.

Vilket befriande inlägg :bow:

Har själv sett en del skräckexempel av sk fackfolk. Hört ännu mer :)

//J

Det finns ju män som heter Barbro i första namn, så man kan ju aldrig veta... ;):p

Oj ser nu att detta var gammalt som gatan... Har folk inget att göra om dagarna så man sitter och letar upp gammalt skit??? ;):angel:

Ja jösses det såg jag inte ens - fast det sägs ju att man ska söka innan man tar upp ett nytt ämne och det var väl det Bonny gjort

Jag brukar ibland kunna sitta och leka lite bakåt i tiden, men brukar faktist inte svara i trådar som hör till det förgågna... Men som sagt vad det gör man när man inte har nåt viktigt för sig (sånt man gott kan vänta på att göra till bättre tillfälle, är viktigare att sitta vid buke och leka, eller sitta och spela)... Så man slipper städa tex...

Jag tror bonny suttit o glott i trådar som jag skrivit i, (skaffa ett liv? ) för väldigt längesedan, för överallt på buke finns det asgamla trådar och den röda tråden är att jag skrivit nåt inlägg nån gång år tjugohundrafrösihjäl.

Men det är ju inte mindre intressanta ämnen för det!

snigelfarmor skrev:
Jag tror bonny suttit o glott i trådar som jag skrivit i, (skaffa ett liv? ) för väldigt längesedan, för överallt på buke finns det asgamla trådar och den röda tråden är att jag skrivit nåt inlägg nån gång år tjugohundrafrösihjäl.

Men det är ju inte mindre intressanta ämnen för det!
bonny har kanske dig som idol!:banana:

åke skrev:
Japp har du inte koll på ditt eget namn? :p Nu hamnar vi långt utanför ämnet, men när jag gick gymnasiet hade vi en lärare som var från hedenhös och hade kört samma race i 1800 år ungefär. Sagt samma sak år ut och år in... När vi pratade om egennamn så tog han upp att ett visst antal män heter Barbro... För några veckor sedan så var det nån av grabbsen som sa att det fanns ett visst antal män som hette Anna eller vad det nu var... Jag sa att det fanns ett par män som heter Barbro... Sen på kvällen så satt jag och lekte lite på SCB`s sida... Kollade alla förnamn på jobbet med hur många av det andra könet det fanns... Alla utom två av 15 namn fanns det folk av fel kön som hade... :rofl: :rofl:

*JÄTTEMEGASTORT KNAPPLÅN*

Ursäkta mig, jag har inte ens här att göra men jag fastnade i den här tråden o kan inte låta bli att garva ihjäl mig! :rofl:
Att ni bara orkar.... :bow:

Som sagt, har inget att tillföra den här diskutionen, o jag hoppar ur tråden kvickare än attans så det är ingen ide´att ni ger er på mig! ;)
Hoppas ni kommer fram till nåt! :banana:

wrangler skrev:
*JÄTTEMEGASTORT KNAPPLÅN*

Ursäkta mig, jag har inte ens här att göra men jag fastnade i den här tråden o kan inte låta bli att garva ihjäl mig! :rofl:
Att ni bara orkar.... :bow:

Som sagt, har inget att tillföra den här diskutionen, o jag hoppar ur tråden kvickare än attans så det är ingen ide´att ni ger er på mig! ;)
Hoppas ni kommer fram till nåt! :banana:
Av någon anledning så slutar alltid trådarna med att det hoppas ur skacklarna här inne.:p Men visst orkar vi!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka