Protexin gut balancer, nån som känner det?

dixy

Trådstartare
Hej, ha hört att Protexin gut balancer ska vara bra om hästen är lite lös i magen?
nån som vet? tacksam för svar:)

Sv: Protexin gut balancer, nån som känner det?

Protexin funkar bra
Bakjäst är samma jäststam och mycket billigare för samma effekt.

Protexin funkar bra
Bakjäst är samma jäststam och mycket billigare för samma effekt.

Det verkar som om de har ändrat innehållet. Jag letade en stund på deras hemsida. Det står inte ngt om jästsvamp längre utan jag förstod det nog som att de har hittat en annan bakteriestam.

Därmed inte sagt att det inte fungerar, ingen aning egentligen. Det fanns en lång lista på hur dena stam verkar på tarmfloran.
Jag gav av den som innehöll jästsvamp tidigare tills jag upptäckte att det var samma sak. det blev ganska så mkt billigare att köpa jäst.

Aha, jag tog för givet att det var samma - fel av mig...

ok tack. just nu få hon Bio-Premium och det finns bara hos vet. tycker det är en aning dyrt :) men hur mycket bakjäst ska hon få ???:confused: alltså gram per dag menar jag.

*kl*

Är det samma "dos" (1/4 paket per dag) oavsett storlek på häst? Kan man ge bakjäst lite förebyggande? Vid tex foderbyten etc?

Det är till en stor häst.
jag ger det till min fångponny i förebyggande syfte.

Hur mycket ger du till ponnyn per dag? Om du ger 1/4 paket till stor häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 883
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
479
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
714
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur