protest pissar inomhus?!?!?!vad ska jag göra?!?!?

K

Kallblod

Min hanhund på snart 3 år har inte pissat inomhus förut, däremot är han inte tränad att vara ensam då han haft sällskap av en hundkompis då jag varit i skolan & så men nu har hans hundkompis flyttat så då har vi börjat träna honom att vara ensam, det har gått bra enda fram tills han fick vara ensam själv i 2-3 timmar för då kom jag hem till att han hade markerat på en kudde i soffan!!!Det kändes som han gjorde det i protest på nått sätt för självklart är han alltid ordentligt rastad innan jag lämnar honom!Enda sen dess har han börjat markera här & där då jag inte är hemma = tvättstuga varje kväll!!Jag vet inte hur jag kan tillrättavisa honom då jag inte kan säga till han då han aldrig gör det om jag är hemma & han kan ju inte förstå varför jag kommer hem & skäller på honom kanske en timma efter han pissade på nått :( Så nu vill jag veta varför han gör såhär & hur jag kan fixa det??jäääättte tacksam för svar för det börjar bli riktigt jobbigt det här!!

Sv: protest pissar inomhus?!?!?!vad ska jag göra?!?!?

har ni ingen aning?:confused:

Sv: protest pissar inomhus?!?!?!vad ska jag göra?!?!?

Jag har en hund som gör likadant och jag har även en hund som sällskap. Jag har vant min lilla vid buren, sedan så får han bara vara i hallen när jag är borta.

Begränsa ytan och ta bort allt om han skulle markera.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 846
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 432
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 236
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar