Proteinvärdet på jäst???

K

Kicki_J

På jästpåsen står det 39 % protein, vad menas med det då? Någon duktig människa här som kan informera mig om det? Själv vill jag ha det till 39 g / kg men killen där jag köpte jästen ville ha det till 390 g / kg ???????? Och läser jag sedan i min "Rätt foderstat bättre häst" så står det 375 g / kg. :confused: :confused: :confused:

mvh Kicki

Sv: Proteinvärdet på jäst???

Tack för det! Jag ger ju jäst nu för att jag är ute efter B-vitamin, men jag behöver ju även mera protein, har som de flesta andra dåligt proteinvärde i höet i år. Kan jag fortsätta ge jäst eller ska jag byta till soja när pälssättningen är klar?? Har "bara" ponnyer och en av dem är ett ettårigt sto.
mvh Kicki

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
S
Foder & Strö Står i ett jätte bra inackorderings stall där foder ingår. Men är inte helt nöjd med ensilaget har haft problem med att få ordning på en...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: hgfy
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har en liten knatte på 7 månader som är lite kräsen vad gäller kraftfoder. Han är hingst, gotlandsruss och börjar falla ur...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: Invinciblestables
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar