Z

Zultan

Har en 4 åring som är under inridning. skulle behöva protein tillskott, vilket tycker ni är det bästa fordet för det? :crazy:
hört att soja mjöl och lusern ska vara bra?

Sv: Protein ?

Jag rekommenderar lucern och Salsa grön naturell. De är grovfoder. Soja rekommenderar jag inte pga av all negativ miljöpåverkan som den odlingen orsakar.

Jag står i samma val med min 5-åring som får lusern men skulle behöva lite extra, och jag funderar mellan foderjäst och potatisprotein. Just nu lutar det åt foderjäst.

Jag gav soja till min gamling, för det var det som funkade klart bäst till hans mage, plus att det gick att ge torrt.
Har även testat krafft muskel (funkade inte alls till hans mage) och kvarnbyfoders proteinmineral (smakade jätteäckligt enligt alla tre som fick det)

Jag ger i första hand lusern, eftersom jag vill ge så lite kraftfoder som möjligt.

Jag är väldigt nöjd med Krafft Muskel som extra proteintillskott, hästen gillar det och jag har sett ganska snabb förbättring med det till hästen som verkligen behövde extra proteiner... så det är ju olika som alltid när det gäller hästar, foder osv ;)

Soja äter inte mina hästar så den säcken står nu mera ute i hönshuset.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 330
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
590
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
408
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama