Protein- resp. energibrist

Sv: Protein- resp. energibrist

Nu när du nämner de där symtomen skulle jag kunna relatera till min kuse faktiskt. Han har fått en del bra lopp och egentligen ska han ha vunnit dessa, men istället har de blivit 2:or o 3:or i raden, då han enkelt givit upp från ledningen. Då har man ju tänkt att .. ääh, han behövde ett lopp i kroppen nu. Men de kan man ju inte skylla på hela tiden heller, jösses vad blind man blir.

Om jag vill fortsätta ge honom groov 125, men kanske börja byta ut några kg mot sport? Han körs väldigt sällan hemma, rids och går på släp mest då han blir väldigt het hemma, likaså på banan är han lugn de första varven men ju fler bakvarv man kör så blir han hetare, i loppen är han konstigt nog lugnare vilket iofs är bra.

Nu är jag ingen foderexpert, vårt hö har lite för mycket energi och för lite protein för min polla hon står på vila och blir rätt tjock så har dragit ned ordentligt. Alltså resulterade detta i proteinbrist (får nu lusern), på henne så blev pälsen dålig, och magen lite svullen typ. Framförallt märkte jag på pälskvalién, jag kopplar detta till proteinbrist, kan det stämma? :)

Hm jag har inte en aning, därför jag frågar här? :p Största problemet med min har varit att få upp hullet på honom samt att han var skitsnygg blank o fin i pälsen fram till o med 2v efter rakning, sedan började långa konstiga strån växA ut på honom, han blev som en strävhårig hund. Klippte honom igen en månad senare och samma visa där, klippte honom totalt 3 ggr under vintern o sista gången trodde jag aldrig pälsen skulle komma tillbaka o bli fin igen. Men nu nästan mitt inne i juni ser han faktiskt bra ut.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en älskad fjording som nu är inne på sitt 29 år, hon är pigg och glad som vanligt men jag märker att något har ändrats hos...
Svar
15
· Visningar
1 920
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
3 035
Senast: arabia
·
Z
Hästvård Jag har en häst som nu idag ser mycket konstig ut tycker jag, hennes buk är kantig, svårt att förklara, men det känns hårt och spänt...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Zen
·
Foder & Strö Nu måste jag fråga om någon vet vad jag gör för fel? Jag har en åring, hingstunge som sedan den dag vi köpte honom varit bukig. Först...
Svar
7
· Visningar
1 480
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama