Propeller håller vattnet varmt?

paronet

Trådstartare
Undrar om någon här har hört talas om någon slags propeller som man fäster i botten på vattenhinken som då roterar och även har värmeslingor i sig som håller vattnet varmt? Vet att dessa används i Canada men undrar om någon har hört talas om eller sett något liknande här i Sverige?

Undrar om någon här har hört talas om någon slags propeller som man fäster i botten på vattenhinken som då roterar och även har värmeslingor i sig som håller vattnet varmt? Vet att dessa används i Canada men undrar om någon har hört talas om eller sett något liknande här i Sverige?
Nej, jag har inte hört talas om någon sådan lösning, men spontant tycker jag att det låter ganska riskabelt, med rörliga delar, och el, i ett mindre kärl som hästarna ska dricka ur.
Låter som något som går sönder alldeles för lätt, och som dessutom kan ge elstötar när det går sönder.

Det finns en isolerad vattenhink på 18 liter med 24volts värme, nytt för i år. Alltså som en mini-Thermobar att hänga upp i boxen. Verkar mycket säkrare.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 491
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar