Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror nog i grunden på ens inställning och vilken sorts hästhållning man har.Vad som helst kan hända och man har bättre kontroll med träns och lina... Spelar ingen roll om det sägs att hästen är 110% säker och snäll.. man vet ALDRIG.
Det beror nog i grunden på ens inställning och vilken sorts hästhållning man har.
LIA
Det anser jag att det har, i allra högsta grad. Ella_99 beskriver det rätt bra.Det beror nog i grunden på ens inställning och vilken sorts hästhållning man har.
Har inte med det att göra..
Njo, visst ska säkerheten alltid gå först! Men det som ger mest säkerhet i hanteringen av hästar är att man kan läsa av dem och dominera dem med små hjälper. Att hästen vet och litar på dig som sin ledare!
Min häst t ex har ett väldigt dåligt självförtroende. Hon blir ofta rädd och stirrig på nya saker eller när någonting låter. Men hon flyr aldrig eller så, utan hoppar till och sedan kollar hon direkt på mig. Jag är hennes ledare och om jag är rädd är hon det också, men är jag lugn och trygg så blir hon det
Så jag tycker att det är jättebra att ha träns eller liknande när man leder, speciellt på bilvägar. MEN har man en bra kommunikation till sin häst så är det hundra gånger säkrare än om man inte har det, oavsett om man leder den i träns, grimma eller utan någonting alls.
Hästen KAN alltid slita sig från människan. Så därför är det bättre att lära sig förstå hästen och läsa av den om man vill umgås på ett säkert sätt med den.