Projektarbete

gul_zebra

Trådstartare
Vet inte om tråden hör hemma här men annars är det väl bara att flytta...

Menmen. Ska ju göra ett projektarbete i skolan, ska ha med hästar att göra. Iom problemen hemma ska jag hoppa ur gruppen jag redan är med i så jag inte sinkar de iom att jag helt enkelt inte orkar engagera mig fullt ut, så jag tänkte därför göra något själv istället.

Iom att jag gillar att fota tänkte jag kanske om jag skulle göra en kalender med hästmotiv, eller så ska jag skriva nån faktaartikel. Faktaartikel är det inga problem med annat än vad jag ska skriva om - har ni några tips?

Annars är det ju kalendern jag helst vill göra. Problemet är bara att läraren är stenhård med att man ska ha budskap och grejer... Något som dugit för andra lärare duger liksom inte för henne. Ska dessutom vara klart till påsk så jag har inte all tid i världen heller.
Så - har ni några tips på något budskap det kan bära med sig, något man vill visa upp med kalendern? Tänkte att jag ev kunde visa upp olika användningsområden men det blir svårt med tiden, speciellt iom att det inte är tävlingssäsong nu såvitt jag vet... Tips?

Sv: Projektarbete

om du skall skriva en artikel kan et ju tex handla om:

hästpass (alla hästar skall ju snart ha ett)
Rolf-göran han skall ju tävla i las vegas det har ju blivit klart?
om du skall göra en kalender så kan det ju vara på:
svenska higstar (de nya eller de gamla)
svenska hästeliten. med alla grenar kanske. syftet då att visa vilka sporter det finns inom hästsporten!

hoppas du klarar det kan inte komma på några fler!

//ase

Hästens historia?

Hur gick det föresten, med din pappa å allt?

Tack för tipsen :)

Fast om jag gör kalender är nog det lite omöjligt, ska knäppa korten själv och kan inte ta mig nånstans för att knäppa kort på massa hingstar.
Kom på idén att kanske ha en liten faktaruta på varje sida dock. Det går hur bra som helst skrev hon, men jag måste fundera på frågeställning och hur det ska presenteras, tryckas upp och grejer. För krångligt :crazy: Så jag nappar nog på hästpassgrejen tror jag bestämt :) Tack än en gång :bow:

Domigo: Jorå, det går bra. Har fått handledare utsedd så ska på möte med henne/honom på onsdag :)

Du kan ju ta bilder på stora hästar och små hästar tillsammans med olika storlekar på människor, unga och gamla med tex budskapet att häst kan vara till glädje för gammal eller ung, ev tröst eller plåga beror ju på hur bilderna blir.

Eller du låter personen och hästen bli äldre resp större ju längre året framgår. För att spegla förändringen i året

Eller du tar och gör en kalender i rytmen av ridskola, med jan de nervösa nybörjarna (eller närbild på en nybis) och utvecklar fram till de mest avancerade grupperna med budskapet sammanhållning -mål och utveckling

Åhå, smartis! Riktigt bra tips :bow:
Enklast att genomföra vore ju helt klart ridskola då. Det har man ju alldeles i närheten :idea: Problemet då är bara trycka upp ordentligt och så, tror inte det vore spc uppskattat att skriva ut från datorn direkt :crazy:

Så jag tror nog jag satsar på hästpass, försöker göra det lite snyggt utskrivet från datorn med egenknäppta bilder (ja, jag vill gärna ha en ursäkt för att låna häst till att fota en massa :D) med laminerat/plastat omslag eller i kartong eller så. Kanske kan man göra några upplagor och "donarea" till skolans bibliotek och stall och sådär, bara för att fjäska till sig ett lite högre betyg sådär :angel: :D

Så, hästpass får det bli. Så då kommer en följdfråga - några tips på var jag kan hitta info om hästpass? har hittills hittat bla på svenska ridsportförbundet och jordbruksverket men jag vill ha meeeer :)

Tackar :)

Kommer nog inte inrikta mig på rid vs trav eller så utan ta med allt, är det olika så kan man ju ha olika kapitel/indelning och så också :-)
Smart, ska göra det :)

Man kan med bildbevis/kalender beskriva kontakten mellan människa och djur. Budskapet kan vara vad ett litet djur åstadkommer för sin ägare.....från liten råtta till trogen hund.

Något son kanske ligger dig själv varmt om hjärtat och du har ju en del djur att ta till.... :D

Ett bra tips är att göra ett arbete om något man älskar eller hatar!!!

Jovisst, men jag går hästhållning och måste kunna knyta det till hästar säger läraren. När man sedan vill föra ihop häst och råtta (har tex haft idén att bygga en råttbur utformad som stall så lär jag mig samtidigt om stallbygge) men det fick jag absoluuut inte.

Men det blir hästpass iaf, det kan hon ju bara inte säga nej till. Budskapet blir ju rätt självklart att informera, jag själv lär mig om det och ja... Det var väl typ allt :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar