E
Eureka
I höst tar jag över en häst jag hade på foder för några år sen (2004). Då påbörjade jag hantering och inridning och det gick bra. Som sagt, i höst tar jag över honom igen och han har stått ohanterad sen det lilla jag gjorde och innan dess var han ohanterad också. Jag tänkte hantera och rida in honom.
Han är en hingst på 11 år, väldigt klok med helt ouppfostrad. Han slänger mycket med frambenen och pratar/ skriker mycket. Dock väldigt snabblärd, på bara ett par veckor gick han från att inte kunna stanna på stallgången till att kunna stå ensam ("ensam" under bevakning )
Det är en nordsvensk, så han är väldigt stark. De promenader vi tagit de senaste två veckorna har varit på stallplanen eftersom när han tappar koncentrationen, ja, då blir han helt okontrollerbar och "blind".
Jag kommer inte att få mycket hjälp, utan måste verkligen verkligen börja från början från marken. Har någon tips på säkerhetsövningar jag kan använda?
Han är en trevlig och snabblärd häst med mycket bufflig och spattig.
* Är det någon mening att kastrera en 11åring, blir det någon förbättring?
* Är projektet jag tagit på mig ens realistiskt, tror ni?
Han är en hingst på 11 år, väldigt klok med helt ouppfostrad. Han slänger mycket med frambenen och pratar/ skriker mycket. Dock väldigt snabblärd, på bara ett par veckor gick han från att inte kunna stanna på stallgången till att kunna stå ensam ("ensam" under bevakning )
Det är en nordsvensk, så han är väldigt stark. De promenader vi tagit de senaste två veckorna har varit på stallplanen eftersom när han tappar koncentrationen, ja, då blir han helt okontrollerbar och "blind".
Jag kommer inte att få mycket hjälp, utan måste verkligen verkligen börja från början från marken. Har någon tips på säkerhetsövningar jag kan använda?
Han är en trevlig och snabblärd häst med mycket bufflig och spattig.
* Är det någon mening att kastrera en 11åring, blir det någon förbättring?
* Är projektet jag tagit på mig ens realistiskt, tror ni?