Programridning

M

murran

Jag skall iväg och rida programridning, alltså inte tävling, utan bara för bedömning, för att få veta vad jag behöver öva mer på. Min fundering är nu, ska jag vara finklädd, kavaj o vita ridbyxor? Och ska man ha nummerlapp med sej?
Får man ha spö på programridning, eller gäller samma regler som vid tävling?
Mycket tacksam för svar..

Sv: Programridning

Det är helt och hållet upp till dig hur mycket du vill klä upp dig! En del gör det andra inte. Jag brukar se till att vara hel och ren, nyputsad utrustning och blanka stövlar. Matchar schabrak och lindor.

Eftersom det inte är tävling får du rida med spö och otillåten utrustning som tex benskydd. Finns inget TR som reglerar en programridning.

Lycka till:)

På "min" klubb är det ingen som har kavaj på pogramridningarna, är någon enstaka som har vita ridbyxer men de flesta har bara lite finare vardags utsmyckning.

På min klubb brukar vi försöka göra det så likt en riktig dressyrtävling som möjligt. Alltså inget spö, benskydd, lindor osv. Dock inga krav på särskild klädsel, men det är ju alltid kul om man klär upp sig :)

kl

Tack för alla svar:)!
Får väl kolla in vad de andra har på sej, och så tar jag med mej en uppsättning finkläder i väskan, ifall de andra snajdat till sej...;)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 787
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V