Procent i LA:1?

N

Nellie

Ni som har tävlat/tittat på LA:1 ponny, vilka procent har de placerade haft och vilka procent har ni haft? skriv också om det var lokal eller regional LA:1. Tacksam för svar :)

Sv: Procent i LA:1?

Reg förklass div 1

B+C

1. 263 69,211%
2. 261 68,684%
3. 242 63,684%

D

1. 258 67,895%
2. 253 66,579%
3. 252 66,316%
4. 251 66,053%
5. 250 65,789%
6. 246 64,737%

Var där och tittade:D

Ett tips om du vill veta procent är att kolla runt på klubbarnas hemsidor, där läggs resultat alltid ut ngn dag efter tävling. Länkar till klubbar finns på ridsportsförbundets hemsida...

Precis,,,då ser du vilken domare det är också!:D

Okej, kändes lättare att fråga om någon visste bara istället för att sitta och leta efter just LA:1 för ponny... men men tack ändå :)

jag och min b-ponny fick 72% i en LA:1 regional.. jag hade bara haft honom i 7 månader då :P:rofl:

Det är individuellt hur din procent ligger, beroende på hur duktigt ekipaget är. Dressyr är ändå en bedömnings sport. Tränarna brukar ofta kunna ge dig lättast svar. Det är svårt att säga , så här många procent får ettan, tvåan osv. Det är beroende på dommare, tävlingsplats andra medtävlanden etc. Hoppas det var ett bra svar.

jag har tävlat mycket i L:A1. Jag har fått allt från 60% till 82%.
Dessa tävlingar är gjorda på regional nivå och på ponnyer.
70,27%
60,54%
67,30%
82,34%
64,05%
66,76% (stor häst)
Detta är bara en del resultat. Vill du ha fler så kan jag kolla i mina protokoll senare.
MVH
Nela

Ännu lättare är väl att kolla på distriktens hemsidor, många lägger ju upp hela tävlingsterminerna med både proppar och sedan resultat. Då ser man direkt var resultat från LA:1P finns.

Mitt bästa är 71,89% och då vanna jag (lokal, ponny)! tvåan hade 66..% och trean hade 64...% och sedan dalade det till den delade femte platsen där de hade 60...%.:angel: :)

Det kan skilja väldigt mycket, har vunnit LA:1 på allt mellan 61% till 76% (regionala). Beror som sagt på ekipagens nivå och även domarens.

Det är individuellt hur din procent ligger, beroende på hur duktigt ekipaget är. Dressyr är ändå en bedömnings sport. Tränarna brukar ofta kunna ge dig lättast svar. Det är svårt att säga , så här många procent får ettan, tvåan osv. Det är beroende på dommare, tävlingsplats andra medtävlanden etc. Hoppas det var ett bra svar.

Jo, jag vet att procenten är väldigt olika beronde på ekipage... jag undrade bara ungefär vilka procent ANDRA som ridit LA:1 hade haft och vad de placerade då hade haft...

Tack ändå alla som svarat :)

Nela: 82% var ju skitbra! hade gärna sett den rundan :D

Här är mina resultat

Lokalt:
59,7%
57,6%
63,7%
61,08%
60,27%
59,72%
64,32%
65,41%

Regionalt:
64,86%
63%

Hoppas på mer Regionalt iår, jag ska till Mjölby på fredag någon mer som ska dit?

Okej, kändes lättare att fråga om någon visste bara istället för att sitta och leta efter just LA:1 för ponny... men men tack ändå :)

LA:1 finns på de flesta tävlingarna, en stor del iafl. :idea:

82 % .. Mycket bra, hoppas jag får det också :crazy:

TAck! Det var så lustigt för jag red ut och grät för att jag tyckte att det gick så dåligt och min tränare sa att det inte var min bästa ritt men det var inga större missar.
Jag fick 4 st 9: or sen var det 8: or och 7: or...

Ligger man på över 65% så tävlar man i för låg division eller klass, och bör höja ribban för att inte kallas rosettjägare

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 678
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII