"Problemhund"

K

Karamella

\"Problemhund\"

Har du en sån? Det har jag. Hon blev misshandlad :cry: när hon var valp och är nu rädd för främmande människor! :crazy:

Skulle vara roligt att få kontakt med nadra människor som har "problemhundar".

:bump:

Re: \"Problemhund\"

Min är rädd för främmande människor, misstänker att hon
fick stryk som valp då hon mest reagerar på män. Fast har hon bara träffat personen
ngn gång så är hon världens mysigaste och finner sig till den personen.

"Uppfödarens" man trampade och slog min hund när hon var valp. Dom lämnade valparna + mamman ensamma hemma i ca 9 timmar, när dom kom hem så blev dom arga, för att valparna hade kissat och bajsat inne, och misshandlade dom.

:cry: :cry: :cry:

Ja folkskygg och hysterisk rädd för Schäfrar och Scäferliknande hundar.

härligt, eller hur!? :( jag vet inte i detalj vad som har hänt min hund, bara att hon bott hos flera olika människor innan jag fick tag i henne. då var hon så mager att ryggragen stack upp 2-3 cm, hon skrek som en stucken gris bara man petade på henne och hon vägrade ära sin egen mat. efter ½ år åt hon hyfsat, kunde kommandot "tass" och jag kende klappa henne som en normal hund. numera är hon aggresiv mot andra hundar, men hon tål i alla fall andra mäniskor :)

Om man räknar mobbad som problemhund... han har blivit attakerad 3 gånger på mindre än ett år vilket har gjort att han inte tål större och lika stora hannar.

Människor som han inte träffat kan ibland inte röra på honom (om vi nu inte är på en utställning för domaren "tål" han)

Sv: \"Problemhund\"

Jag har en liten tik som varigt gatuhund och har gått med svansen mellan benen av rädsla för stryk m.m.. Nu är svansen i vädret och hon är absolut inte så rädd längre..lite osäker..japp.. men jag är stolt över jobbet jag lagt ner på henne.. de går bättre ju.. mvh tessan

Sv: "Problemhund"

jag har med en hund som inte gillar främande personer utan bara skäller på dom och dom får inte gå i närheten av henne, hon måste träffa någon typ 10 gånger innan hon axepterar dom att komma fram till henne och klappa.

Jag har haft henne sen hon var 8v och vet allt om henne. hon blev sån efter att vi var med om en misshandle där hon blev slagaen med.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
860
Senast: Lingon
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 996
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 471
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023