Sv: Problemhästar - Konvalescenter...
Japp, här har du en till som bara sysslar med konvalecenter, eller problemhästar av olika slag....
Det är dom man kommer närmast och som man tar med sig allra längst in i hjärtat. Det tråkigaste var för mig när jag nu i November tvingades ta bort min ena då sviterna av hans tidigare liv hann ikapp....
Men men, nu har jag "bara" en problemhäst.
En snäll krabat, mkt snäll, men ojojoj så rädd! För ALLT! Han hoppas 2 meter upp iluften bara man råkar sparka till en sten liksom.... *suck*
Men ibland är han lugnare.....konstigt nog.
Första gången jag körde så hade han inte tid att bli rädd för saker, utan hade fullt sjå och takta sig igenom hela turen.
Efter en skrittur på 30 minuter var han SJÖBLÖT när vi kom tillbaka.
*suck* igen.
Nu blir skritt, miljöträning och åter miljöträning. Inte så konstigt den där galopperar såp fort det blir allvar. han blir väl rädd för nåt!
Sen hade han stora problem i korset när han kom, men dessa är på väg att lösa sig hoppas jag....så kors, mun, muggproblemen är projekt som tillsammans med PSYKET står på listan innan den där beträder en bana igen.
Mitt FÖRSTA problem är att få honom till rakbana, och stanna där! Det innebär passera en järnväg, och sen köra typ 8 meter från denne fram och tillbaka...så jaja, jobb och jobb, men klarar jag det, då ska han få ut och visa vad han kan! För Kan, det gör han!