Problem!!SVARA FORT!

R

Reew

När man lär en häst att te.x Stegra o Ligga, kan inte det hända att den tar det på ridningen, och gör det till ett problem!?
Jag har alltid undrat det, och därför inte velat lära min häst det
Vad tror du ?

Undrar också hur man lär en häst spansk skritt och att sitta ned :D

Tacksam för svar!:banana:;)

Sv: Problem!!SVARA FORT!

Vill inte vara dum nu ;) Men jag kan inte låta bli att undra: Du har ju INTE lärt din häst att stegra osv, men vad exakt är det då som är problemet? Jag förstår inte ditt val av rubrik faktiskt, förklara gärna :)

nej Haha Mitt lilla problem är att jag inte fattar XD
Jag villl veta att jag inte reskerar något problem om jag lär in honom Stegra eller ligga ;)

Du riskerar en hel del när du lär in sånna trix. Du kan förstöra hela din relation med din häst om du gör detta. Varför är det så coolt att kunna stegra eller lägga ner sin häst? Jag ser bara en onödig risk. Sen tror jag verkligen inte att alla de som frågar om detta på forumet är redo för en sådann övning. Det krävs en mkt god kommunikation mellan hästen och människan. Dessutom en stor potion säkerhetstänk. Man ska börja från början om man tänker ängna sig åt trick.

Det är nog väldigt olika. Vet folk som inte har problem med trix. Kompisens ponny var dock lärd att stegra vilket han också gjorde ofta när han kom, oavsett om man var på marken eller satt på. Inte kul. Tog lång tid att bli av med det beteendet

Det var bara en enda fråga. kan det bli ett problem?
varför ska alla tillrättavisa folk helt i onödan?
självklart kan du få problem med det det kan du nog räkna ut själv reew

Därför det är så många som tror att det bara är o lära in sen är det klart. Det krävs en hel del innan man är tillräckligt duktig för ett sånnt trick.

Det är klart att det är mycket som kan gå snett.
Spansk skritt, stegringar osv är naturligt dominanta handlingar från hästens sida. Inget jag skulle rekomendera att man börjar leka med om man inte vet vad man gör

Nån klok människa sa en gång att det är inte slutresultatet med trickträningen som är målet, utan det är vägen dit

Det var bara en enda fråga. kan det bli ett problem?
varför ska alla tillrättavisa folk helt i onödan?
självklart kan du få problem med det det kan du nog räkna ut själv reew

Om nån frågar om det kan bli problem kan det ju alltid vara bra att få veta varför det kan bli problem också.
Anser att inga råd och tips är helt i onödan

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 053
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV