F
Fellow04
Jag har nyligen hittat en tjej som ska rida fellow under sommaren och nu i vår, vissa helger. Jag är nämligen gravid och vill ta det lite lugnt med ridningen ett tag. iaf, den här tjejen är jätteduktigt i det mesta, hon har ridit i många år och är kan en hel del. så nu till problemet, jag är själv väldigt lätt/mjuk i handen när jag rider och har inte haft några problem med honom på något sätt, sadeln ligger bra och han mår bra i övrigt. Den här tjejen har ridit 4 ggr tror jag och sedan dess har han börjat kasta med huvudet jättemycket. igår jag var ute och skrittade och lirkade lite i tyglarna och han kastade med en gång. Detta har aldrig hänt tidigare. I fredags tog vi med oss fellow till en tränare och jag filmade, nu i efterhand när jag satt och tittade så funderar jag på om hon kan vara såpass hård i händerna att det är därför han kastar med huvudet, för när hon rider så gör han det väldigt mycket. vad tror ni det kan bero på? kanske svårt att gissa bara såhär men jag behöver lite tips....