Problem med inflyttad vildkatt

Immer

Trådstartare
En vildkatt har mer eller mindre flyttat in här på vår gård, och vår katt Kisen accepterar den - även om hon inte älskar den precis.
Vildkatten är snabbt framme och äter upp resterna som Kisen lämnar.

Så långt är det OK, vi bjuder gärna på mat, men kattskrället går upp på loftet och skiter :mad: Vi mockar efter den varenda vecka och det luktar förfärligt.

Så - vad gör man? Tips, någon!

Immer

Sv: Problem med inflyttad vildkatt

Det enda jag kan komma att tänka på är att du antingen stänger för så att den inte kan komma upp (men det är väl omöjligt gissar jag) eller ställer dit en kattlåda och ser om sand är mysigare att använda som toalett :crazy: Det känns väldigt långsökt men man vet ju aldrig.

Sv: Problem med inflyttad vildkatt

Att stänga är lönlöst - det finns minnst hundra ingångar.
Men det där med kattlåda har jag också funderat på, tror faktiskt jag ska testa det!

Immer

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 216
Senast: Mumfie
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 926
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama