Problem med hunddagiset - fortsättning

Skogstrollet

Trådstartare
Jag tog ett initativ och ringde Länsstyrelsen för att kolla om det här dagiset har tillstånd. Det framkom ett och annat spännande under samtalet, veterinären jag pratade kände igen situationen och blev förvånad när hon hörde att dagiset fortfarande drevs. De saknar nämligen tillstånd... Jag vet inte hur mycket mer jag vill eller bör skriva...

Kontentan är iaf att vill hämta Loka därifrån bums. Min fråga är, jag har skrivit på ett kontrakt, med en provmånad och har betalat alltså en månadsavgift. Om jag väljer att avbryta min provmånad - visst har jag rätt att få avgiften för resterande månad då?

Senast ändrad:
Sv: Problem med hunddagiset - fortsättning

Det tycker man ju absolut att du borde få, fast vad lagen säger är ju något annat... Du skrev ju faktiskt på kontraktet i tron att allt var i sin ordning med företaget? Frågan är ju bara om det faller under sin egna undersökningsplikt att ta reda på om alla tillstånd är i sin ordning. Gick de ut med att de var ett legitimt företag med alla tillstånd?

Skönt ändå att du fick Loka därifrån, och hoppas att det blir efterföljder för dem, de håller ju faktiskt på med olaglig verksamhet :mad:.

Hoppas det löser sig snart med dagisplats, du hade väl ett annat dagis på G va :)?

Jag har ett annat dagis på G, ja. Som verkar vara toppklass.

Grejen är den att de uppfyller ju inte heller villkoren i kontraktet. Jag anser inte att de gett hunden "god omvårdnad". Inte heller har de hunden under uppsikt om de åker gemensamt in till centrum för att äta lunch eller bestämmer sig för att sluta tidigare om det bara ett fåtal hundar kvar som ägarna då får plocka ut själva (kodlås på dörren).

Jag ska kolla upp mer exakt vad som står i det när jag kommer hem ikväll.

Tack Dentaku för PM!

Jag vill tillägga om det inte framkom att det alltså existerar ett tidigare ärende hos länsstyrelsen som nu blev aktiverat igen (det var dock inte därför jag ringde men de valde själva att göra så). Och orsakerna är fler än saknat tillstånd...

Senast ändrad:

Men du skojar !

Går personalen hem tidigare och ingen är kvar ? Vad fasen är det då för vits att han hunden på dagiset ? Då kan den ju lika gärna vara hemma ensamma..

Fy vad inte bra det måste kännas för dig.
Man litar ju och tror att de åtminstonde ska ha tillstånd. att de sen inte ens är i närheten av hunden är ju också fy skamm!

Jag rekommenderar att du går till Sveriges Hunddagisförening.http://www.sshf.nu/ för att kolla upp godkända hunddagis. Villkoren att som hunddagis/pensionat få finnas på deras hemsida är att företaget är godkänt av kommunen.

Självklart ska du ha pengarna tillbaka! Stå på dig

Jag har redan kollat den sidan tack för tipset. Dock är inte alla godkända dagis medlemmar i den föreningen.

Ta kontakt med miljökontoret i din kommun, djurskyddsinspektören där kan ge dig en lista på alla godkända dagis i din kommun.Lycka till

Hur kom det sig att du bytte från dagmatte till dagis från början? Jag kommer ihåg när du skrev att du just bytt men kommer inte ihåg anledningen.

Var det den särskilda dagmatten du inte var så nöjd med och svårt att hitta en annan, eller var det att du tyckte att dagis verkade bättre som koncept?

För mig känns det som att om man hittar en bra dagmatte så är det det absolut ultimata. Min hund har hela sommaren och hösten varit hos en superbra tjej, som är uppsatsskrivande student och har en egen hund som min lilla kommit jättebra överens med. Hon har verkligen älskat att vara där!

Hos en dagmatte/husse är ju hunden verkligen med som en familjemedlem medan det verkar vara rätt mycket ensamtid på dagis? Eller det kanske varierar?

Dagmatten flyttade. Inte mitt val alltså. Annonserade men hittade ingen jag klickade med som ville vara ny dagmatte.

Dagmatten flyttade. Inte mitt val alltså. Annonserade men hittade ingen jag klickade med som ville vara ny dagmatte.

Om du hittar ett bra dagis får du gärna pma, är i samma sits fast har doggywalker just nu och det känns inte ultimat...

Djurskyddet ligger sedan årskiftet hos länsstyrelserna. Kommunen har inget med djurskyddet att göra längre.

Jag har ett annat dagis på G, ja. Som verkar vara toppklass.

Jag hade fel.

Även denna dagisföreståndare saknar tillstånd och är t.o.m. belagd med förbud att driva hunddagisverksamhet.

Skönt att jag tog reda på detta innan Loka blivit inskriven iaf...

:grin:

Gud vilken otur du har! Men vilken tur att du blivit vis av erfarenheten och nu vet vad man ska kolla upp.

Och vilka (ursäkta uttrycket) jävla idioter som håller på med olaglig versamhet :eek:!! Hoppas du anmäler dessa också, att ha haft ett tillstånd och mist det är ju t.o.m snäppet värre :mad:!

Var i Sthlm vill du ha dagis? Känner till ett i söder(när)förort som är jättebra.

Jag hade fel.

Även denna dagisföreståndare saknar tillstånd och är t.o.m. belagd med förbud att driva hunddagisverksamhet.

Skönt att jag tog reda på detta innan Loka blivit inskriven iaf...

:grin:

Men herregud, vad är det för dårar som bedriver verksamhet??

Jag vet inte hur du annonserat men om du egentligen helst vill ha dagmatte så kanske du kan köra en ny annonseringsräd? När jag letade dagmatte så gjorde jag en A4-annons med den sötaste bilden jag hade på min hund och satte upp på en massa ställen. Fick flera svar och alla verkade vara jättebra!

Om man sätter upp annonser på ICA o dyl som jag gjorde så känns det som om det når ut till fler. Många som kanske inte sitter och letar efter annonser på blocket t ex kanske blir sugna när de ser en sådan annons.

Hur som helst, lycka till!

När jag letade dagmatte så gjorde jag en A4-annons med den sötaste bilden jag hade på min hund och satte upp på en massa ställen. Fick flera svar och alla verkade vara jättebra!

!

Jag skulle nog tagit den fulaste bilden på min, för att bara de verkligt genuint intresserade skulle höra av sig. :-)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka