Problem med hunddagiset - fortsättning

Sv: Problem med hunddagiset - fortsättning

Vad? På min hund? Det är en jaktgolden.

Jag är inte ute efter att annonsera i den här tråden, bara ventilera lite ilska och frustration över dagissituationen. :)

Du får väl ta lagen i egna händer. Åk dit, ta med din hund hem och om kärringen tar betalt så repar du hennes bil och hotar med att göra något ännu värre ifall du inte får tillbaka pengarna du gav + en liten bonus som plåster på såren. Hon kommer aldrig våga ringa polisen anyway, eftersom hon sannolikt kommer att åka fast för "olaga hunddagis innehav" när du i så fall skvallrar.

Jag skulle nog tagit den fulaste bilden på min, för att bara de verkligt genuint intresserade skulle höra av sig. :-)

Ja alla sätt är bra utom de dåliga...:p

Du får väl ta lagen i egna händer. Åk dit, ta med din hund hem och om kärringen tar betalt så repar du hennes bil och hotar med att göra något ännu värre ifall du inte får tillbaka pengarna du gav + en liten bonus som plåster på såren. Hon kommer aldrig våga ringa polisen anyway, eftersom hon sannolikt kommer att åka fast för "olaga hunddagis innehav" när du i så fall skvallrar.

Jag hoppas och tror att trollet löser det hela på ett intelligentare sätt.

Låter Miltons hunddagis bekant...? (Gammal härva.)

Oj, är det där du haft henne? :crazy: Eller var det det du kollade på nu sist?

Skrev på msn om ett bra dagis... kika vid tillfälle!

Senast ändrad:

Ah. Jag var mest nyfiken.. Har för mycket att göra med min egen hund och katterna för att vara hundvakt. ;)

Ja och då har jag verkligen visat att jag är en så mycket bättre människa än henne...? Utpressning och skadegörelse är inget jag pysslar med.

Tejpen runt nosarna?

Ja, jag minns tidningsartiklar om någon som kommit in på ett hunddagis (när personalen inte väntade någon ägare på ett tag) och då var hundarnas nosar ihoptejpade med silvertejp, så de inte kunde skälla. Hässja kunde de ju givetvis inte heller, mitt i sommaren, men det bekymrade man sig mindre om.

En ägare vittnade senare om att hon sett tejprester i hundens ansikte då och då, men inte kopplat ihop vad det var.

Dock vet jag inte vilket hunddagis det rörde sig om.

Jösses vilken soppa! :crazy:

Jag begriper inte riktigt hur hunddagisbraschen kan ha blivit så... "oseriös" eller vad man ska säga?

Jag kommer hålla kvar med näbbar och klor vid det bra dagis jag har hittat!

Hoppas det löser sig för dig!

Efterfrågan är så pass stor antar jag att vem som helst kan starta dagis, kräva 3000kr/mån trots att de inte tar emot löptikar, egen mat ska skickas med och inget avdrag för semestermånader....

Det är en snurrig bransch... Jag har faktiskt hittat ett här som är riktigt seriöst och de som har plats där kan skatta sig lyckliga... Du får nog flytta, en heltid där kostar 1800 Kr/månaden;)

Hade jag jobbat hade jag definitivt valt detta dagiset!

Efterfrågan är så pass stor antar jag att vem som helst kan starta dagis, kräva 3000kr/mån trots att de inte tar emot löptikar, egen mat ska skickas med och inget avdrag för semestermånader....

Jag vet, men jag kan ändå inte låta bli att förvånas litegrann över att det finns en sån urskiljningslös efterfrågan. För många (de flesta?) hundägare är ju oerhört måna om sina vovvar. Hunden blir ju ofta som en familjemedlem. Då borde man ju verkligen granska med lupp det ställe som ska ta hand om ens ögonsten hela dagarna - hunddagis är ju om något ett företag som man borde ha höga krav på...

När jag letade hunddagis bläddrade jag på skoj runt bland en massa hunddagishemsidor i/runt Sthlm, och många var ju rena skämt i mina ögon. "Hej-vi-är-två-17-åriga-tjejer-som-tycker-att-hundar-är-gulligast-i-hela-väääärlden-å-därför-har-vi-startat-ett-hunddagis!-Vi-har-aldrig-haft-egna-hundar-men-vi-låååvar-att-ta-hand-om-din-älskling!"... :grin:

Det blir ju svårare när dagiset verkar seriöst och bra, men visar sig funka som det du har beskrivit tex... Tur att du upptäckte det så pass snabbt i alla fall.

Hunddagis är ju vad jag har förstått en svår verksamhet att få någon vidare lönsamhet på, så på det sättet borde det ju inte vara en bransch som drar till sig "lycksökare" kan man tycka?...

Jag vet inte det ja... Lyckas man klämma in 45 hundar i en liten billig källarlokal och tar nästan 3000 per hund/månad och har som system att ta in "praktikanter" som hjälp att rasta hundarna så går det nog runt rätt bra. Låter man sen bli att betala skatt så blir det nog ännu mer lockande för den samvetslösa.

Börjar känna mig lite cynisk, ja...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka