Problem med Hund.

Adelente

Trådstartare
Hejsan!
Tänkte fråga er om ni har några råd och tips på hur vi kan fixa vårt problem med vår ena hund.

Vi har två han hundar (Dansk/svensk gårdshundar) som fungerar jätte bra tillsammans. Nu på senare tid har ett problem uppstått den yngsta av de två har börjat visa att han inte vill vara ute, sen har han även börjat att kissa och markera inomhus även om han precis varit ute. Detta resulterar i att vår äldsta hund markerar på samma ställen som den yngre.
Vi har provat att använda piss off och liknande men det är inget som fungerar.

Man tröttnar ju då det förstör möbler, men det mest förvirrande är när han alltid vill gå hem när han är ute.

Någon som har några tips på hur vi kan göra? :confused: :)

// Adelente

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 248
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 352
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka