Problem med grannens hund

falukorw

Trådstartare
Igår blev Nikita påhoppad av grannens hund igen, som tur är inga allvarliga fysiska skador utan enbart lite blod på ett öra. Eftersom det inte är första gången så har vi bestämt att vi har hundarna kopplade i närområdet men det tycker inte husse att han behöver för han har ju så bra koll på hunden :crazy: :grin:. En stor mastiff som de tror att de har koll på. Hunden är helt galen på just schnauzrar och framförallt mina hundar. Jag kan inte ens öppna min lägenhetsdörr utan att den kastar sig mot dörren. När jag sedan går ut genom porten kastar det sig mot fönstret där. Redan där triggas hunden och det har jag även sagt till grannarna men det har de inte gjort ngt åt.

Mina hundar är rädda för denna hund och skäller ibland på grund av rädsla när vi råkar ses. Grannens hund kastar sig framåt i kopplet och gör utfall. Förslag på hur vi ska kunna lösa detta? Kanske träffas på neutral mark med hundarna kopplade? Jag måste erkänna att jag är livrädd att hunden ska ha ihjäl mina små.

En till fråga. Jag har knappt ngn erfarenhet av aggressiva hundar men är det ett sunt beteende att trots att den andra hunden ligger på marken och skriker fortsätta hugga? Borde inte den överlägsna hunden då fatta att den som ligger ner gett sig?

Sv: Problem med grannens hund

Jag har en enkel regel när det gäller att träffa andra hundar; min hund får bara umgås med hundar som jag vet att han kommer att träffa regelbundet.

De du beskriver ser jag ingen som helst anledning till att hundarna ska träffas. Grannen ska ha koll på sin hund, basta! I värsta fall så kan du anmäla grannen. Och precis som du nämner, lägger sig en hund ner och visar underkastelse och fortfarande blir attackerad, då är den attackerade hunden inte rättnavlad i mina ögon.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 291
Senast: Liran
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 466
Senast: Sel
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 998
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!