Problem med gjorden

carambawinnie

Trådstartare
Letar efter en gjord som min häst kan ha på sej under natten i boxen då han har lite fobi för detta med gjordar, tycker inte alls om när man spänner den och skuter då gärna rygg.
Vill då skaffa en gjord som han har på sej så han får vänja sej vid att ha detta på (innan dess vågar man ju inte sitta upp).
Nån som vet vart man kan få tag på en sådan, skall vara en sådan som man brukar ha för att dom inte skall rulla sej i boxen.

Hur har ni löst detta, ni som haft liknande problem, hur har hästen reagerat?

Sv: Problem med gjorden

Om jag hade varit du så hade jag tagit och haft på en resårgjord på natten (en sån man har till ett täcke utan maggjordar. Sen hade jag nog övat korta stunder på dagarna att spänna åt en tömkörningsgjord lite löst och vänja honom succesivt.

Så hade iaf jag gjort:)

Lycka till!

Sv: Problem med gjorden

Det är just så jag gått tillväga ;) men vill nu ha på en längre stunder, så letar efter en bra gjord till detta som sitter åt lite mer.

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 893
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar