Problem med brunster???

mellan

Trådstartare
Undrar om det är fler som haft problem med att se brunster i år? Det ena stoet har inte visat fölbrunst och det andra stoet kommer inte med sin 30-dagars brunst. Varmt väder kan ju ställa till det. Undrar bara om det endast är jag som blivit drabbad??:confused:

Sv: Problem med brunster???

Jag har gått nu i en och en halv vecka och väntat på att mitt sto ska brunsta. Hon visade en jättefin brunst i början på maj, och skulle ha brunstat igen för en och en halv vecka sen. Börjar tro att hon inte kommer att göra det nu...Står i startgroparna för att åka till seminstationen, vid första tecken på brunst och vi åker snabbt som blixten till stationen ;).

Här är det tvärtom..
Mitt ena sto visar en überfölbrunst! Känner nästan att det är lite synd att man inte åkte iväg till station nu istället för att vänta till 30-dagars.. Har min hingståring här hemma pga skada och jag antar att det hjälper till lite. Han är väääldigt intressant just nu, hon glömmer tom bort att hon har ett föl vid sidan ibland.. Som tur var fattar inte hennes span spec mkt av hennes flörtande :D.
Andra stoet (mamman till åringen) visade dock inte mer nu än vanligt på sin fölbrunst (men hade tydliga tecken).

Undrar om det är fler som haft problem med att se brunster i år? Det ena stoet har inte visat fölbrunst och det andra stoet kommer inte med sin 30-dagars brunst. Varmt väder kan ju ställa till det. Undrar bara om det endast är jag som blivit drabbad??:confused:

Två av mina ston har inte brunstat en enda gång i år, pratade med seminvet när jag var nere med det nyköpta stoet som brunstar ordentligt, och de var tydligen inte ensamma i år om detta.
Kommer troligen ikväll att köra ner med ett av stona och spruta igång henne (om jag hinner) så att vi kommer igång med att betäcka henne.

Stona hos oss visar bra brunster, kanske ngt svaga för vissa, men ändå fina och jämna.

Mitt ena sto fölbrunstade aldrig men kom igång sedan med 30-dagars iaf.

Den andra är för nyfölad så det är inget ännu.

Grannens ston börjar brunsta nu och ska betäckas i veckan om de kommer igång.

Mit sto visade igen fölbrunst heller (fölade den 23maj)
I vanliga fall är hon rena fontänen :p

Så jag har kört henne till Flyinge nu och sprutar igång. Fick PG igår och ska kollas på måndag. Hoppas hon kommer i brunst ordentligt nu.

Andra stoet hemma har inte heller visat ngn brunst. Hon brukar iofs inte vara lika tydlig, men man brukar ändå märka när det är dags.

Inte ens shettisstoet visar nåt fast hon fått två (visserligen kastrerade, men ändå) killar till sällskap.

Alla är i fint hull och blanka hårremmar.

Är det värmen/torkan (och en istort sett obefintlig vinter) som gör att dom inte går igång riktigt?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 085
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: Sol
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 554
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka