Problem i dressyren!!!

R

RioDeLaTess

Hejsan!
Jag rider en 7 åring. Han har väldigt bar steg men är väldigt bra på att smita så fort han ska arbeta. När han väl går ned i rätt form och arbetar där han ska vara så smiter han undan. Hur ska jag göra för att hålla honom kvar på tygeln.
Vill gärna ha lite tips på hur jag ska lära honom att länga steget och korta steget.
//:confused:

Sv: Problem i dressyren!!!

Vet inte om detta är ett bra svar då jag inte vet hur dina pass brukar se ut - men om han "smiter undan" låter det som det är ansträngande för honom. Jobba då med lösgörande ordentligt och låt honom gå i form kortare stunder (som du länger efter hand). Fånga inte upp innan du "har något att fånga" så att säga och var noga med timing av halvhalter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: Lutten
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 846
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross