Lwing
Trådstartare
Köpte en imp valack från dk. Han hade mkt olika problem situationer då tex kunde absolut inte vara ensam gick inte att leda gnäggade och kastade å slet sig. Gick inte lyfta hovar ta på täcke tränas eller sadla och lasta i transport var inte på tal om han knuffades och satte gärna krokben på dig Första longerings försöket bara rusade han i trav och slet nästa gång nästa gång stod han med pannan fast klistrad mot mig och följde minsta rörelse. Idag kan han vara själv i stallet ledas lastas med vissa bekymmer. Vid tränsning boxar han dig oftast med sitt huvud och det kan ta allt mellan 5 - 30 min Longeringen funkar ibland men ofta står han och när jag börjar flytta mig för att driva honom följer han mig. Har så klart gjort detta med hjälp att leda men ingen skillnad. Vid ridning kan han fastna och ibland spänner han sig och du får ingen kontakt med honom. Vissa gånger lyssnar han på skänklar och tyglar andra gånger är han som okontaktbar. Inte känslig för skänkel eller i munnen. Nu börjar min ork att ta slut behöver hjälp med förslag att komma vidare. PS han försöker betäcka stona och attackerar och slåss med vår shettis valack.