Prix d'Amerique 2011

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare readycash
  • Startdatum Startdatum
Sv: Prix d'Amerique 2011

Vad är det här gott folk?
Finns det inget intresse på ett travforum för världens största travlopp?

Jodå, stort intresse. Jag har sett för lite från vintermeetinget för att ha hittat den som kommer att smälla till. Ready Cash är ju stor favorit. Risken att han varit i ordning lite för tidigt känns rätt stor.

Maharajah har kapacitet att vinna om han är på topp, men är han verkligen det 30 januari?

Så jag vet inte vem som vinner...

Jodå, stort intresse. Jag har sett för lite från vintermeetinget för att ha hittat den som kommer att smälla till. Ready Cash är ju stor favorit. Risken att han varit i ordning lite för tidigt känns rätt stor.

Maharajah har kapacitet att vinna om han är på topp, men är han verkligen det 30 januari?

Så jag vet inte vem som vinner...

Tänkte väl det. ;) Det kan ju vara på det viset men kapacitetmässigt är han överlägsen övriga och den enda som varit i riktig form på sistone.
Samtidigt vet man ju att fransmännen är mästare på att ställa i ordning till Pd'A så Duvaldestin borde ha koll kan man tycka, med tanke på det dyker det säkert upp någon utmanare i sista stund också.

Maharajah tror jag är för ospeedig dessutom kan han få problem i starten samt med de franska domarna pga. sitt trav, så min bedömning är att han får svårt.

För att vinna Pd'A behöver hästen inte vara speciellt speedig.

Thierry Duvaldstein är visst duktig, men har han visat sig vass på att ställa iordning till ett visst tillfälle? Levesque har ju visat sig mästare på det. Kanske Qwerty är vinnaren? Souloy trånar efter en seger men de gamla märrerna kommer väl inte riktigt att räcka till även om de, och speceillt Olga, gör det fantastiskt bra. Jag vet inte hur Rolling var senast, startade han i Prix Tenor de Baume? Hur gick han?

För att vinna Pd'A behöver hästen inte vara speciellt speedig.

Thierry Duvaldstein är visst duktig, men har han visat sig vass på att ställa iordning till ett visst tillfälle? Levesque har ju visat sig mästare på det. Kanske Qwerty är vinnaren? Souloy trånar efter en seger men de gamla märrerna kommer väl inte riktigt att räcka till även om de, och speceillt Olga, gör det fantastiskt bra. Jag vet inte hur Rolling var senast, startade han i Prix Tenor de Baume? Hur gick han?

Du tror väl inte att de konstant kör i samma tempo?
Klart det är en fördel att kunna växla tempo när det närmar sig upplopp, Ready Cash kan hålla jämn hög fart för att sen vrida på ännu mer, och det tror jag inte Maharajah klarar av.

Prix Tenor de Baune går nu i helgen, har för mig att Rolling är anmäld dit, han är ju alltid intressant också, enda som på allvar visat sig kunna hota Ready Cash tidigare.

Du tror väl inte att de konstant kör i samma tempo?
Jag har sett några Pd'A och vet ungefär hur det loppet brukar bli kört. :grin:

Det ska bli jätteintressant att se Ready Cash efter den defileringen, allt ståhejet, ett par avbrutna startförsök och en eller två omstarter :D Denna gången ska jag inte stå brevid Madame Duvaldstein, det gjorde jag när Pearl Queen var med och det var ytterst nära att jag fick tinnitus av hennes allez allez! Pearl Queen var ju inte ens nära en framskjuten placering...

Prix Tenor de Baune går nu i helgen, har för mig att Rolling är anmäld dit, han är ju alltid intressant också, enda som på allvar visat sig kunna hota Ready Cash tidigare.
Rolling ska inte starta i Prix Tenor de Baume och kommer knappast att vara med i Pd'A.

Jag har sett några Pd'A och vet ungefär hur det loppet brukar bli kört. :grin:

Det ska bli jätteintressant att se Ready Cash efter den defileringen, allt ståhejet, ett par avbrutna startförsök och en eller två omstarter :D Denna gången ska jag inte stå brevid Madame Duvaldstein, det gjorde jag när Pearl Queen var med och det var ytterst nära att jag fick tinnitus av hennes allez allez! Pearl Queen var ju inte ens nära en framskjuten placering...

Rolling ska inte starta i Prix Tenor de Baume och kommer knappast att vara med i Pd'A.

Det ställer jag mig tveksam till, har nämligen också gjort det serru och det räcker inte med att hålla samma fart hela tiden.

Pearl Queen är inte samma häst som Ready Cash, fast det kanske du tror?

Nej jag såg det, Rolling är borträknad så nu känns det som att det blir ganska ihåligt i år, spetsen finns men inte bredden.

Det ställer jag mig tveksam till, har nämligen också gjort det serru och det räcker inte med att hålla samma fart hela tiden.
.
Vad är det du ställer dig tveksam till? Att jag sett några Prix d'Amerique?
Förstår inte riktigt hur du menar? Att hålla samma fart hela tiden är ju inte riktigt samma sak som att vara riktigt speedig, eller hur menar du? Jag vidhåller att en häst inte behöver vara speciellt speedig för att vinna Prix d*Amerique.

Du som är så insatt, vilken del av Pd'A brukar gå fortast?

Pearl Queen är inte samma häst som Ready Cash, fast det kanske du tror?
Varför är du så otrevlig? Självklart vet jag att de inte är samma häst.:grin:

Vad är det du ställer dig tveksam till? Att jag sett några Prix d'Amerique?
Förstår inte riktigt hur du menar? Att hålla samma fart hela tiden är ju inte riktigt samma sak som att vara riktigt speedig, eller hur menar du? Jag vidhåller att en häst inte behöver vara speciellt speedig för att vinna Prix d*Amerique.

Du som är så insatt, vilken del av Pd'A brukar gå fortast?

Varför är du så otrevlig? Självklart vet jag att de inte är samma häst.:grin:

Inte tvärspeedig kanske, men hur entaktad som helst kan man inte heller vara för i den klassen finns det alltid hästar med en växel kvar över upploppet.

Nej men jag menade att bara för att Duvaldestin misslyckades då behöver han inte göra det igen, att han har bästa hästen i fältet råder det ju inget tvivel om, när han fungerar-ska tiläggas, fast det får man ju inte reda förräns om två veckor.

du är ett riktigt fan av ready cash va?

Haha, "fan" är att ta i.. såg han Prix d'Amerique-dagen som fyraåring och gillade vad jag såg helt enkelt, därav mitt alias.

Sen att han senare utvecklades till det vassaste sen Jaggen, det är en annan femma.. det visste jag ju inte när jag skapade mitt konto, mycket kunde ha hänt på vägen.

Jag tror på: Oyonnax (om han är med), Ready Cash och sen vore det roligt om Marre kom långt fram. Men vinna..., tror jag inte att han fixar!

Jag tror på: Oyonnax (om han är med), Ready Cash och sen vore det roligt om Marre kom långt fram. Men vinna..., tror jag inte att han fixar!

Oyonnax är med bara han inte skadar sig, något annat kan jag inte tänka mig.
Han är ju med i Prix de Belgique idag och han är ju regerande mästare i Pd'A.

Haha nej, det är bara något media målat upp för att intressera vanligt svensson-folk av trav, han räcker inte. :)

Ursäkta, men HERREJ*VLA GUD vad bra han är! :eek: Har länge försökt förstå vad som är så bra hos honom och idag överbevisade han mig så de bara stog härliga till. Ogillar Hultman så enormt men gud vad jag avgudar denna häst!

Ursäkta, men HERREJ*VLA GUD vad bra han är! :eek: Har länge försökt förstå vad som är så bra hos honom och idag överbevisade han mig så de bara stog härliga till. Ogillar Hultman så enormt men gud vad jag avgudar denna häst!

Nyfiken på varför?

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 253
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 355
Senast: shia
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka