Prisfråga!

eviliny

Trådstartare
Sitter nu och fundera på att skaffa en valp till och är då inne på en pincher eller dobberman. Min fråga då är hur mycket ska en valp efter bra föräldrar, stamtavla, skk regade och ordenglig vetrinär kollade kosta? Vill inte trilla ditt och köpa en valp för flera tusen för mycket bara för att jag inte vet prisklassen eller hittar någon som är för billig och då kanske har dolda fel.

Så cirkus hur mycket ska dom kosta?

Sv: Prisfråga!

Jag skulle gissa på ca 9000 kr för dobberman.
Säkert ungefär samma för pinchern..

Sv: Prisfråga!

Låter som ni är överens om den saken.
Något annat bud eller är det runt 9000 som den aktuella prisklassen.

Är det någon som vet om det ligger någon seriös kennel för dobberman eller pincher runt södermanland, har bil men skulle vara skönt om man slapp åka ända ner till skåne eller högst upp i norr och kolla valp.(eller man kanske inte får fråga det?)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 423
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 813
Senast: geting
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 721
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar