priser till unghäst?

V

Vuitton

i proppen står det ju tex rosett, plakett, hederpris. Får även placerade unghästar det? eller får dom bara en rosett vid placering?

" Bara " en rosett vid placering. Fast ibland på större tävligar för unghästar så får dem ju det andra oxå. Men på vanliga lokala och regionala får de oftast en rosett, och i bland en plakett ! :) :banana:

Du kan få rosett även om du inte är felfri... om ni är t.ex 3 i klassen och alla river ett hinder så blir det rosett till alla. Fler än 3 så blir det rosett till bästa resultatet. Är det flera med samma fel så blir de lika.

Ofta får man köpa plakett om man vill.. för en 30-40kr. Det är inte så ofta man får en...

sen brukar väl unghästar få startavgift och anm. avgift åter... vid placering (minst antal fel)

det har jag aldrig varit med om i alla fall. Men rosett oc eventuellt plakett fås vid felfritt (eller minst antal fel vid minst 3 startande).

ajja... det brukar ju hur som helst stå i propositionerna vad som gäller för unghästarna...

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 339
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
864
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama