Priser på lucern

Pontevecchio

Trådstartare
Nån som kan hjälpa mig?

Ska börja med lucern men velar mellan tre sorter
Hippo lucern pellets
Krafft lucern pellets
Krafft lucern hackad strå

Alla passar in i foderstaten.
Vill veta pris och era erfarenheter.
Vilket är mest populärt hos hästarna?
Smidigast att ha att göra med?

Är även intresserad av andra tips på lucern.
 
Jag kör med Kraffts Hackade strå. Känns som att det är trevligare att tugga på än pellets.

Här kostar pelletsen 110:- och hacket 120:-, så det skiljer nästan inget i pris. (Är nästan säker på att det är 25 kg i båda säckarna, annars skiljer det ju mer per kg)

Hippos lucern har jag inte använt, bara deras Alfa. Men generellt så väljer jag bort pelletterat foder så långt det går. :)
 
Jag kan hjälpa dig med prisuppgifter på KRAFFTS lucern.
KRAFFT lucern pellets: ca 110:-
KRAFFT lucern hackad strå: ca 120:-
Båda säckarna innehåller 25 kg.

Själv använder jag KRAFFT hackad strå för att jag tycker att det är bäst och hästarna tycker att det är väldigt smakligt. :d

KRAFFT och HIPPO lucern pellets tycker jag inte verkar så bra. Då jag har hört att det måste stå en hel evighet i vatten innan man kan ge det, för att minska risken för foderstrupsförstoppning. :crazy: Men det är nog smidigast att ha att göra med. Då det är enklare att väga pelletsen än hackad strån. Men jag föredrar helt klart hackad strå och det gör även alla mina hästar. :cool: :d

Sen vet jag att det finns något lucern som heter Green Power från Dangroent. Men det vet jag inte hur det är. Har bara hört att många hästar inte gillar det.
 
Priserna hemma är samma som andra har skrivit här.

Jag ger Lucern hackad strå, tycker det känns mest naturligt och hästarna älskar ju det! :)
Pellets är lite mer lätthanterligt, men mer noggrant med blötning och hantering.
 
Min kompis ger sin häst Green Power och han äter det utan problem.
En skillnad är att det är 110 g SRP i Green P. och 105 g SRP i lucern hackad strå...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 137
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 759
Senast: Bee
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
815
Senast: Fiorano
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp