Priser på hundkurs

simba_112

Trådstartare
Vad kostar/kostade hundkursen ni går/gick/ska gå på??
Har anmält mig och "valpen" till vardagslydnad med start i Januari, 8-10ggr 1½timme varje gång...Nästan 1600kr:crazy:
Tyckte de lät lite dyrt så jag tänkte höra lite vad snittet ligger på!!
Tacksam för svar;)
 
Sv: Priser på hundkurs

Våran valpkurs kostade 1200:-. fem gånger a 2 timmar. Då ingiick kompendium och fika varje gång både till de fyrbenta och de tvåbenta
 
Sv: Priser på hundkurs

Våra kostar 450:-/10ggr på 1.5 h varje gång.

Det är på Bruksan.
 
Sv: Priser på hundkurs

På vår klubb kostar en kurs 600:- 10ggr/ 2h
 
Sv: Priser på hundkurs

Det som brukar avgöra priset är om det är en förening eller ett företag som står bakom kursen.
På brukshundklubbar brukar det vara rätt billigt jämfört med en kurs hos ett företag.
Det bero nämligen på omkostnader. Ett företag måste ta ut lön,arbetsgivaravgifter osv.
 
Sv: Priser på hundkurs

Jag gick på kurs hos en privatperson.

Vi var 3 personer i kursen det var 5 gånger och 2 timmar per gång.
Kostade nog ca 700 kr. Absolut värt det, vi hade miljöträning, lydnad och spår i samma kurs och man fick mycket individuell hjälp.
 
Sv: Priser på hundkurs

Valpkurs gick på 900 ca 2 timmar/gång med paus 10 gånger, mycket dressyr, vi lärde oss massor, men fortsättningskurs stagnerade så vi hoppade av pga. mycket villig hund o ägare men det hände inte mycket, så hunden tröttnade o vi med.
 
Sv: Priser på hundkurs

Om det är någon som ska leva på det är det inte speciellt dyrt.

Umeå Bhk tar 1250:- för 10 gånger 30 studietimmar + medlemskap.

Då gäller det valp eller allmänlydnadskurs, specialkurser kostar 500:-.

Allt handlar om tillgång och efterfrågan - finns det många som erbjuder kurs och få som vill gå blir väl priset efter det antar jag.

javan
 
Sv: Priser på hundkurs

Går på Bruksklubben här, och här kostar valp/grundkursen, 10 ggr, 900 kr, inkl teori med böcker ca 1 timme och ca 1½ timme ute på planen med hundarna.
Även spårkurs, hundförarbevis och annat roligt ingår oxå!!
Tycker de är helt rimligt!!

Fortsättningskursen tror jag går på undefär detsamma, och sen blir de lite dyrare ju "högre" kurs man väljer så säga....!!
 
Sv: Priser på hundkurs

Fortfarnade dyrast här... Antar att det är värt det men det gäller att kunna skrapa ihop pengarna också. Kurserna är väldigt populära efter vad jag förstått.
De har agilitykurs också som jag blev sugen på när valpen är gammal nog men det kostar 1590 (tror jag det var) för en HELG fre,lör,sön, och då får man själv stå för maten:eek:
 
Sv: Priser på hundkurs

Är det få kursdeltagare betalar jag gärna några extra kronor.
Jag går nu valpkurs 6 ggr 1 timme och betalar 850 kr. 9 deltagare, hade gärna fått vara färre...
 
Sv: Priser på hundkurs

Jag tror jag betalade det ungefär, om inte lite mer på en av valpkurs.erna jag gick.
Är det en bra tränare så kan det vara värt pengarna.
1600 är inte heller nån ovanlig summa för helgkurser.

Nåt att ha i bakhuvudet med är transportkostnaderna, de glömmde jag tänka på sist jag gick kurs. Och kollektivt för mig och hunden kostade 102 kr per gång... Det blev en rejält dyr kurs.
Tillråga på allt så kommer jag nog gå en kurs till på samma ställe.
 
Senast ändrad:
Sv: Priser på hundkurs

Tjaaa har ju bara hört positiva saker om instruktörerna, har dessutom inte alls så lång väg att åka!
Visst är det absolut värt det, men tycker ändå att det kan kännas lite väl dyrt ibland..:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 274
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 322
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp