Priser i westerntävlingar

R

romea81

Vad är det roligaste ni fått i pris när ni vunnit en westerntävling? Var på en tävling häromdagen och såg att ryttarna fick en hel del skojsigt förutom prisrosetter.. Westerntavlor och lite annat smått och gott.. Kan ni inte sätta in bilder? Ser gärna bilder på era prisrosetter också!

Sv: Priser i westerntävlingar

Det roligaste och enda jag har vunnit är en ir-behandling av hästen, detta vann jag på en d-tävling...
det är inte vanligt att man får extra priser på så små tävlingar...

Tja du.. de andra (de som vinner över mig) får sprayglitter, dvd´s mm...
själv har jag hunnit knåpa hem litegrann på D/Y i form av:

*Flyweil
*grimma med reflex på
*ett glas från rusta (tur att vi har likadana glas hemma så det matchar :grin: )
* En "ljushållare" i glas
*Mini/fick radio
*Pokal

tror att jag skrivit ner allt nu,,,,
Kan ta bilder på dem och rosetterna lite senare :D

på en tävling hade vi "lotteri" med priser som back On Track, hästleksaker, handdukan, påslakansset mm :D

Var väl precis inget man blev glad för men ett gott skratt fick vi. Plev placerad 2.a på en C-tävling och fick en sopborste. Ingen stor fin till stallet utan en sån liten i plast. :) Man ska aldrig sluta överaskas!

Jag tycker nästan det inte spelar någon roll vad man får. Det är så förbenat kul att få något alls! Har till och med blivit glad över en packe strumpor, trots att jag aldrig använde dem.

Absolut tråkigaste priset har min mamma fått, en hundring i ett kuvert när hon placerats i en cup. Inget diplom eller något. Kändes mest nedvärderande.

/Ida

Vill bestämt få för mig att WRAS har skrivit in i regelboken att man ej får dela ut annat än rosetter på D-tävlingar och lägre tävlingsnivåer. Min klubb ska snart ha KM och vi törs inte ens dela ut morötter till de bäst placerade. Tråkigt men "storebror" har ögonen öppna där man minst anar.:cry:

Vet inte riktigt vad jag har vunnit... Sist på KM:et vann jag iallafall 1 grimma, 1 halsrem, skillingarydsalva, benreflexer, 1 hink, 1 putshandske.... Det är vad jag kommer ihåg. Sen har jag vunnit lite annat också på tävlingar, som pokaler, tavlor, prispengar (på högre nivåer än D- nivå alltså) mm.
Här är mina prisrosetter, bilden är tagen förra året så det har kommit till en del till från i år :) http://www.pixbox.se/pic_show_id4487393.html

Vill bestämt få för mig att WRAS har skrivit in i regelboken att man ej får dela ut annat än rosetter på D-tävlingar och lägre tävlingsnivåer. Min klubb ska snart ha KM och vi törs inte ens dela ut morötter till de bäst placerade. Tråkigt men "storebror" har ögonen öppna där man minst anar.:cry:

Så som jag kommer ihåg för man inte ge i BEGINNERS, MEN i D får det inte värdet vara över 150kr.

Ja det kan ju hända att det är ändrat men i min regelbok från 2005/2006 står det med fet text att det ej är tillåtet.:eek:

Kan det inte vara skillnad på att många priser är sponser priser o inte saker som klubben köpt in för egna pengar. Jag vet inte, bara en tanke då det oftast står "vi tackar våra sponsorer för alla fina priser"

Ja det kan ju hända att det är ändrat men i min regelbok från 2005/2006 står det med fet text att det ej är tillåtet.:eek:

"Kan det inte vara skillnad på att många priser är sponser priser o inte saker som klubben köpt in för egna pengar. Jag vet inte, bara en tanke då det oftast står "vi tackar våra sponsorer för alla fina priser""

Jo så kan det ju vara.. skillnad på sponsor/köpta.. det vi har häruppe är sponsor priser..... kanske står att det var sponsorptiser som inte få gå över 150kr?

Har inte regelboken själv...

:rofl: Jag har fått en röd stekspade från scan en gång!
Kan tillägga att jag är vegetarian sedan en massa år tillbaka! :banana: :rofl:

Den regeln skrevs in i regelboken för 2005-2006, innan dess var det ok med priser. Det kom senare en ändring (som alltså gällde under 2006) att man får dela ut priser till ett maximalt värde av normal startavgift, dock ej penningpriser. Även i förslaget till regelbok för 2007-2008 finns denna ändring från regelboken 05-06.

Att någonting i regelboken står i fetstil betyder att det är ändrat sedan den senaste regelboken, inte att det är extra viktigt. Det är för att man ska hitta ändringarna lätt.

/Ida

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 583
Senast: ako
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 184
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 425
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA