Pris på olika müslisorter?

linnsan

Trådstartare
Funderar på att byta till musli. Undrar då lite över priserna på dessa olika muslisorter. Skriv helst ut i kilopris men om ni skriver per säck så skriv även hur många kilo det är i säcken.

KRAFFT
Krafft musli blå
Krafft musli grön
Krafft musli röd
Krafft musli 50/50

HIPPO
HippoBas musli
HippoBas Harmoni
HippoPro musli

FIBERGI
Fibergi Låg
Fibergi bas
Fibergi Elit

Vore tacksam för svar och fyll på så gott ni kan!:)

Sv: Pris på olika müslisorter?

vore det inte enklare att maila/ringa tilltänkt leverantör/leverantörer istället och fråga? Kan tänka mig att priset skiljer en del beroende på var du bor

Det är väl egentligen ointressant. Frågan är vilken typ av müsli din häst behöver, det är ju väldigt olika innehåll i de du räknar upp.

Tänkte mest ha det lite som godis och kollar på innehållet sen när jag fått priset.

Tror inte det skiljer sig så mycket. Men jag bor i småland iallafall. Jönköpings län.

Okej, men vet du kilopriset? Är det ingen på buke som ger sin häst ngn av dessa muslisorter?

Men ska du bara ge lite som godis så köp det som finns i din närhet.
Då spelar ju inte kg priset så stor roll.
// Linda

Granngården har ett eget havrefritt som kostar 169 kr för 20 kg... Det borde väl kosta lika mycket i hela Sverige :confused:

Ja, iallafall liknande pris.
Tack så mycket för ditt svar!:)

Jag betalade 239kr för Krafft musli grön (20kg) på Granngården idag.

Köpte Fibergi förut på EKO, då betalade jag 177kr/25kg Fibergi Elit. De andra sorterna är något billigare. Dock har jag aldrig sett lägre pris på Fibergi än på EKO.

förut när jag kollade på foder, både pellets och musli, ås var iaf muslin dyrare än pelltsen. Varför ska du byta ?
Är väl enklare att mejla någon butik som har de fodren ?

Byta? Har inget nu då jag inte har skaffat hästen än.. Den ponnyn jag har är fångponny så han får enbart grovfoder.

Mina äter Krafft Müsli 50/50. Jag var på granngården och skulle köpa det för några dagar sen, blev helt chockad för en säck på 20 kg kostade 176 kr. Tidigare typ förra året kostade den 259 kr! Vilken sänkning?!
Ska kolla nästa gång jag är där, de har säkert gjort nåt fel för inte kan de ha sänkt priset sådär mkt.

Jo, jag tror de kan ha sänkt priset så pass mkt. Köpte lusern för ett litet tag sedan på granngården och då kostade det säkert 100 kr mindre än vad det gjorde i våras.

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 213
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: smultronfot
·
S
Foder & Strö Ska byta foder nu har jag bestämmt. Har tidigare räknat tills jag har blivit galen på korn, havre, betfor, och ev. andra tillskott...
Svar
16
· Visningar
1 693
Senast: Molin
·
Foder & Strö Undrar lite över det här med färdig foder, är det någon som har koll på de olika kg prisen på bla, Mustang, Hippo, Fibergi, Krafft...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur